Inlägg från: mammiiie |Visa alla inlägg
  • mammiiie

17-18 grader i lägenheten!!!

Jag undrar om någon vet omd et finns nån slags "lag" på hur varm man har rätt till att ha i hyreslägenhet. Just nu har vi 17,6 grader här inne och det är svinkallt, man får sitta med filt vid datorn, tvn ect... och händerna blir kalla jättelätt. Jag vet att vår hyresvärd är snål, men tänkte ändå höra om man inte borde ha rätt till varmare? har hört nåt om 20 grader, MINST? stämmer detta? jag är väldigt frusen av mej, och min smabo är tvärtom, varmblodig, men t.o.m han fryser ju!!!

• Svar på tråden 17-18 grader i lägenheten!!!
  • mammiiie

alla element ligger på högsta och man KAN fixa nt med att skruva upp nåt bakom fläkten i köket, mend et är SVINDYRT och då kan man ju inte direkt säga att värmen ingår i hyran längre?

• mammiiie

Jessica K: nä, jag har inte klagat ännu... men för... de som bodde här innan oss sade också att det var kallt och att ju kallare det var ute, ju kallare blev det i  lägenheten.. så innan jag skrev på pappret så frågade jag hyresvärden att "ja, de som bor där nu tyckte det var väldigt kallt och att de ibland kunde ha neråt 17 grader" då ville han skoja till det och vifta bort det med "Har de öppet fönstret hela tiden eller, hehehe". tänk er en gubbe på 55+ med sjömansskägg säga detta... han är känd för att vara snål och svårt att ha å göra med. usch, flyttar nog innom en snar framtid!

• mammiiie

Jag märker att när jag går närmre dörren till balkongen är det mkt kallare golv där, kan det vara så att det läcker in luft? jag borde kasnke höra med mina grannar hur kallt/varmt de har också? vi har ju alla samma uppvärmning

Svar på tråden 17-18 grader i lägenheten!!!