Tatuering
Hej! jag funderar på att göra en tatuering på magen. Men ni som har gjort det gjorde det jätte ont?
Hej! jag funderar på att göra en tatuering på magen. Men ni som har gjort det gjorde det jätte ont?
Jag har en tatuering på nedre delen av magen, men tyckte inte att det gjorde speciellt ont. Man har ju oftast lite underhudsfett runt magen och ju mer fett du har, desto midnre ont gör det. (Och ju mindre detaljer du och och om du bara har tex svart färg)
Men det är ju olika. Jag dör nästan av smärta om nån nyper mig i armen, eller jag slår benet i bordet, men klarar lätt av piercingar och tatueringar, men det beror nog på att det är en självvald smärta, på nåt vänster...
Någon mer? Finns det fler som kan visa sina tatueringar på magen!
MissGoodie; din var jättefin!
Har ingen på magen. Men det spelar ingen roll hur mkt fett man har på stället där man gör, har ingenting med smärtan att göra.
Så sa iaf min tatuerare då jag gjorde den sista.
Janlin - Då har han fel. Det är klart att det gör mindre ont med mer fett, ju närmare nerverna du kommer desto mer ont gör det. Och ju mer underhudsfett du har, ju mindre ont gör det.
Varför tror du att det gör så extremt ont vid tex anklarna, handleden, men inte lika ont på brösten, eller rumpan?
Jönnik - Tack! Det var min första, så den är lite sliten ;)
Jag är också skeptisk till fett = mindre ont, jag och en kompis gjorde våra samtidigt och hon har mer underhudsfett än jag men hon gjorde den i svanken där man har fler nerver. Har väl även med hur låg eller hög smärttröskel man har, en del grinar när de bryter benen medan andra kan gå i månader utan att märka att de har ett brutet ben, fråga min mamma...
Jag var smal när jag gjorde min brevid höften på magen och det gjorde absolut inte ont. Det kittlade mest ska jag erkänna.
Någon mer med bilder?
Tack Maria:) Jättefina!
MissGoodie:
Har ingen aning om hur det verkligen är. Så sa han till mig iaf.
Var bara en myt sa han. Beror ju helt på hur känslig man är och hur man har nerverna.
Jämför jag mina så tycker jag att den på armen gjorde ondare än den jag har på halsen, och min hals är inte speciellt tjock
Svanken däremot gjorde satans ont!
Vill bara göra ett inlägg ang smärta. Jag har en text på höften och när hon tatuerade mig på höften så började jag skratta för det killades, men ju närmare ryggraden hon kom desto ondare gjorde det. Har "hållvänliga" höfter men är som de flesta andra "mager" på ryggen.
Jönnik (och många andra *s*) - Ja, men svanken har så fruktansvärt mycket nerver (kring ryggraden är absolut värst). Jag har också en i svanken och den gjorde mest ont av alla mina, men där har jag dels minst fett och dels mest känsliga nerver.
Så självklart; det beror absolut på nerver, hur smärttålig man är och var man väljer att sätta tatueringen. Och som sagt på hur mycket detaljer man har. Ju fler detaljer man har ju mindre nål använder man och ju ondare gör det.