Inlägg från: Ylwis |Visa alla inlägg
  • Ylwis

Ni som handlar mat för 5-6.000 kr varje månad - VAD handlar ni???

oj jag undrar jag med. här klarar vi oss på 1-2000

Mamma till Alvyn 051015
  • Ylwis
    Thursday skrev 2007-02-11 20:10:51 följande:
    Men du Nyfiken Gul - först skriver du att du inte kan förstå HUR man bär sig åt för att handla för mer pengar än du själv och att du är uppriktigt förvånad över hur man bär sig åt, och sen skriver du att du:*Handlar aldrig något onödigt och är sparsam med pålägg*Går in i tex utländska affärer för att köpa billiga grönsaker, billiga såser o fonder osv.*Handlar all hygien o städ på ÖB.*Handlar maten på Rätt Pris , Prix och Lidl*Lusläser alltid reklamblad o klipper ur kuponger * har valt att stå över lyxig skinka över disk, ölkorvar, pickles o onödiga mellanmål osvDet är väl ganska uppenbart att vi som:* handlar precis vad vi vill ha och alltid har fem-sex sorters pålägg hemma* alltid handlar allting på ICA, och inte sätter tassen i en lågprisbutik* verkligen inte anpassar något efter kuponger där man sparar 3,50 på att köpa saker man inte vill ha* Köper lyxig skinka och ölkorv om vi vill ha detlägger rätt så mycket mer pengar än du gör. Verkar mindre som uppriktigt förvåning från din sida, än vilja att visa hur duktig du är För mig är det livskvalité att köpa den mat jag vill ha, alltid ha mycket pålägg och färsk frukt och grönsaker. Min tid är värdefull, och redan ett besök på ICA per vecka är mer än vad jag har lust med att lägga på en så ointressant sak som att handla. Att stressa runt i fyra olika butiker, nej tack. Däremot är andra så välkomna så att göra det, och jag förvånas inte över att det finns andra sätt att leva än mitt
    jag säger så här... hade vi råd att handla det vi ville skulle det vara roligt men när man måst vända matsäcken  efter vad man har i ekonimi så får man  välja bort och ta allt billigt. hade jag  5-6000 varje månad till mat, klart det skulle bli lyxigt då men skulle aldrig kunna anvönda allt så jag vet att  man klarar sig på mkt mindre.
    Mamma till Alvyn 051015
Svar på tråden Ni som handlar mat för 5-6.000 kr varje månad - VAD handlar ni???