• trubbnos

Ruvar o funderar

Hejsan alla! Har några frågor som någon kanske kan svara på.
    Jag fick mitt ägg tillbaka i går kl 11. Vad menas med att det tar tid för ägget att fästa? Jag trodde det var på plats då liksom...? (Långtids-odlat)

Om de säger att ägget är "jätte-fint", så som de har gjort till vissa av er här inne på forumet, vad får man då för förklaring av läkarna varför det inte har fungerat?

Har ni något förslag på hur jag ska få tiden att gå till den 23:e....

Vad kan jag förvänta mig för symptomer fram till dess...

Tack för att ni finns här inne! Känner mig inte så ensam då.

• Svar på tråden Ruvar o funderar
  • trubbnos

saol: Hej och super grattis!!! Är på dag 2. Jag är så trött o mår illa, håller dessutom på att bli förkyld. Blir tokig av väntan och inte blir det bättre av att min man redan "räknar kallt med att det ska funka". Både för och nackdelar med att hela vår omgivning vet. Känns så jobbigt när tankarna kommer in på Om det inte fungerat, Om jag får mensen, Om vi måste göra om, OM, OM Om,...... Suck! Vågra liksom inte tänka OM det blir bra..... Ja du förstår säkert. Man är ju helt väck nu, så ha överseende med det flummaig svaret....

Så kul att allt har gått bra för dig! Ska tänka på det en stund och städa hemma nu på fm. Och du har rätt, man ska ju glädjas åt att allt har gått bra så här långt. Ta hand om dig!

• trubbnos

Jaha, så då är ruvdag 2 snart slut... Har storstädat på jobbet, tvättat och plockat hemma. Startat gräl med min man och varit otrevlig mot mina gäster på firman. Bråkat med hela världen typ.

Brösten var stora från början, men nu kan Jordan slänga sig i väggen.
    Är det någon som vet varför man tar dessa slid-piller morgon o kväll, kom mig inte för att fråga läkarna.

Snälla lilla ägget, stanna kvar hos mig.

Blödningarna det skrivs om, har jag fattat rätt att dessa kan komma under första veckorna både om man får en lyckad graviditet eller mens?

• trubbnos

Ruvdag 3.

Vaggisarna får snart bli analisar. Rinner ut för jag har inte tid att ligga still på morgonen. Sedan sekund 1 efter jag vaknat har jag tänk dessa "ruv-tankar", i dag var dessa av negativ art. Lovade mig själv att vara snäll idag mot min man. Det varade i ett par timmar, under dessa träffade vi inte varandra.... Började sedan grina för att han åt upp min bulle.

Undrar om jag kommer att ha några kunder kvar efter detta, har bråkat öppet framför våra gäster och surat.

Ska försöka lugna ner mig men det är såååå SVÅRT! Jag vill veta nu!!!! Känner inte igen mig själv längre..
    Saknar intima stunder med min man, det är månader sedan sist...
    Vill sova och vakna 23/2 och då testa plus.

Lycka till alla!

• trubbnos

Är på ruvdag 4. hittar ingen tråd ang symptomer... Vilka känningar hade ni? Från vilken dag och var ni då gravida eller inte på testdagen? Mycket tacksam för svar...

• trubbnos

60talist! kul att vi har samma dag. Som jag förstår har du varit gravid el gjort ivf förr? Hur gick det isåfall?
    Du skriver att du räknar dagarna tills när du kan tjuvtesta, när har du tänkt göra det?

Ja not har man knasiga tankar allt och blir glad av att någon delar dem med mig..
    Återkom gärna om vad du känner eller inte känner...

Ni andra som ruvar också.. Hur är det med symptomerna??

• trubbnos

Symptom ruvdag 6: OTÅLIG!!! Ska äta chips, glass o godis i sängen. Sen sova och hoppas det är den 23:e då jag vaknar..

Känner som inför mens :( lite trött och har matsug.

Hur är min egen menscykel nu då? Den är väl helt rubbad?
    Någon som vet?

• trubbnos

Fick min mens på ruvdag 8.
    Ska få börja igen på nästa mens dag 21 med spray.
    Ledsen.

• trubbnos

fialotta. Ja jag hade vaggisar.

Svar på tråden Ruvar o funderar