Inlägg från: CarinaB |Visa alla inlägg
  • CarinaB

Barn födda i nov 06 !!!

Kris och kris, sista två veckorna har hon varit mer otålig och gnällig - fast ett solsken sista 3 dagarna. Helt klart kräver hon ju mer stimulans nu.
    Vad menar du med kris? Vad gör din lille?

Har inte börjat med sittdelen ännu, hon ligger fortfarande i mjukliften men har pallrat upp henne lite så hon lättare kan se världen passera, vilket är urkul

• CarinaB
    SannaStina skrev 2007-03-14 20:18:33 följande:
     Har alla ni andra fått tillbaka er mage ni hade innan graviditeten vad gäller "platthet" om än inte muskelstyrka?
    Hör till de lyckligt lottade som bara gick upp 8 kilo totalt. Var i mina favoritjeans efter 2 veckor och väger nu 4 kilo mindre än innan jag blev gravid. Visst är magen lite sladdrig men inte värre än vanligt, hade inga muskler innan
  • CarinaB

Tessika, vad hemskt. Vad skönt att det ordnade sig till slut men vad sjutton sysslar sjukvården med idag. Hur kan de ge rådet välling istället för vätskeersättning? Obegripligt!

Själv har jag en gnällig Elba hemma som inte är nöjd långa stunder sedan igår. Innan dess var hon bara solsken men sista två dagarna har totalt sugit musten ur mig!

• CarinaB

Oj oj vad trött jag är... Tredje dagen på raken tösen är kinkig hela dagarna och en del på nätterna. Inget är bra... Så ont i rygg och armar från bärande och så ont i huvudet av lite sömn och mycket kink...
    Behövde visst gnälla lite Gråter

• CarinaB

Vildabebin, min tjej har oxå prickar och röda fläckar förutom sina böjveckseksem. Jag kör kortison i vecken och miniderm på hela kroppen fast det verkar inte direkt hjälpa. Men hon äter ju mycket nytt och jag äter allt och ammar henne fortfarande så något kanske hon reagerar på men hon äter bra och magen funkar så jag kör på ett tag till.

Maddie, vad tråkigt. Stor kram till dig!

• CarinaB

Näsfrida finns på babyland och barnens hus

• CarinaB

Näsfridan är enkel så det förslår. Visst blir lillan olycklig men det går snabbt och relativt smärtfritt och direkt efter är hon glad igen. Det är ju enkelt eftersom det bara finns ett munstycke att suga i och en behållare för snoret. En del andra har ju mer mojänger så man inte knappt klarar det själv
    Näsfridan är mitt bästa inköp, rekommenderar den till alla *nej, jag har inte provision!*

• CarinaB

Elba har oxå blivit mer bajsig av gröt Speciellt när hon får päronpure till

Dagarna ja - låter som mina det ni beskriver oxå. Jag går en eller två gånger nu på sångstund en halvtimme och det gillar hon mycket. Men vi har inte många kompisar med barn så vi fikar nog mindre än vad ni gör
    Idag rullade Elba från mage till rygg för andra gången så jag hoppas det börjar gå lite mer framåt nu.

• CarinaB

Typiskt att man ska ha dåligt samvete hur man än gör med alla aktiviteter
    Jag har inga problem att amma var som helst men det är ju så jobbigt om lillan är på fel humör när man är ute. Och sedan är jag nog lite lat oxå, det är ju ett massa meck med kläder av och på hela tiden och barnvagn in och ut ur bilen... Så ibland orkar jag inte riktigt med om vi har en dålig dag.
    Babysången jag går på är gratis och man dyker upp om man vill, skönt att det inte är några krav eller avgifter...
    gillar oxå att bara vara hemma men samtidigt så är det ju svårt att stimulera dem - ja, hur man än gör har man ändan bak

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!