• Kanga1

Barn födda i nov 06 !!!

hihi sötis

• Kanga1

Tack alla som svarade! Klart våra bebisar är söta
    Håller med talaren innan...

• Kanga1
    TheSunset: Usch vad hemskt!! kan inte företälla mig hur du känner men vilken tur att allt är på bättringsvägen! *kramar om*
  • Kanga1

Man behöver inte koka vattnet om man inte har egen brunn, men man skall dock låta det spola ett tag innan man tar. Jag brukar också ge lite vatten till hennes smakportioner och hon älskar det även fast jag helammar

• Kanga1

tack, jag har fått hennes bild photoshoppad så senare idag blir det omröstning på allas bilder... vi är 8st som fick med våra bilder . ska länka dit tråden sen så får ni hjälpa till att rösta!

• Kanga1
    islandgirl skrev 2007-04-06 23:42:31 följande:
    Pontus o Karl låter som de har ungefär samma mönster. Karl somnar vid 21-tiden (förutom i kväll då somnade han 19.30 men har redan vaknat 2 ggr) och sover till 4-6, då ammar vi och sedan sover han vidare till 7-8 och då är som sagt natten slut Ja, de börjar verkligen kräva mer aktivitet. Karl är otroligt rastlös (har han efter sin Far)*ler* och blir duktigt arg om han får ligga still allt för länge.Skall också ut o handla ngra leksaker till honom i morgon. Köper nog ngn boll och hoppas att han för bollentusiasmen vidare i familjen *ler*
    Jag tror det är stängt imorgon va? eller?! Det märsks så tydligt på bara några dagar att de behöver mer o mer stimulans..
  • Kanga1
    mexisis skrev 2007-04-07 07:59:35 följande:
    Hej på er alla! Jag har redan gjort ett par inlägg i tråden men tänkte att jag kanske ska ge en kort bild om vem jag är. Ni andra verkar ju ha hängt här ett bra tag och redan "lärt känna varandra". Synd att jag inte sett den här tråden tidigare för jag har haft en hel del funderingar under de här fem månaderna men de flesta jag umgås med har barn som antingen är äldre eller ett par månader yngre än min Devin. Jag hoppas att jag är välkommen att haka på här även fast jag är sent ute (Annars får ni väl säga till.)Jag är iaf 30 år och bor i mellansverige. Jag är gift sen två år tillbaka och den 15 november -06 fick vi vårt första barn, en liten kille som heter Devin.Graviditeten var rätt besvärlig och mitt vatten gick i v 35+2. I en vecka gick jag med konstant rinnande vatten för att försöka hålla honom inne till minst v. 36 för enligt läkarna är barnen "färdiga" i den veckan. I vecka 36+2 föddes han.Hittills har allt gått bra. Vi har sluppit sjukdomar och andra problem. Men när han var 3 veckor upptäckte jag en knöl på höger sida av halsen så vi tog honom till en läkare. Det visade sig att han hade en blödning i muskeln pga av antingen att han legat fixerad i samma ställning de sista 10 veckorna i magen, eller av att han sträckt nacken under förlossningen. Vi har träffat en sjukgymnast en gång i månaden och tränar honom varje dag för att han inte ska bli stel i nacken, men nu verkar han vara helt bra. Torticollis heter det visst. Han är en glad och mysig liten kille med ett temperament som heter duga Ja, det var allt jag kom på i min lilla presentation. Glad påsk alla novembermammor! Kram.
    Välkommen! Bättre sent än aldrig!
  • Kanga1
    mexisis skrev 2007-04-07 10:33:26 följande:
    åå tack hihi ett tag trodde jag nästan att mina inlägg var osynliga
    Nej då inte alls!! men ibland springer man bara förbi inlägg utan att tänka på det!
    Hoppas alla i tråden mår bra och vad har ni haft för er idag? Själv så har jag varit hos min mormor i mariefred och ätit lite god mat.... alltid gott med mormors mat!
    Ha det!
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!