Barn födda i nov 06 !!!
Mexicis, du kan blanda med lite av kokvattnet och matolja, eller med ersättning.
Mexicis, du kan blanda med lite av kokvattnet och matolja, eller med ersättning.
Förresten, har era små börjat "pussas"? Albin har börjat suga sig fast i min kind och smaska så jag blir alldeles blöt
am76, Albin skrattade första gången med ljud 21.1, sen hade han en lång paus. Nu skrattar han så gott som dagligen, ibland kan han börja skratta plötsligt när han sitter i sittern eller ligger och leker, men oftast måste man busa och "plurra" honom på magen eller halsen för att få igång honom Härligt ljud!!!
Idag har Albin blivit vaccinerad för andra gången. Han är nu dryga fem månader och väger 8,3 kg, 68,5 cm lång. Knubbig och go
Mina kilon, eller tre och ett halvt av dem rättare sagt, sitter också kvar som berget!! Och då har jag verkligen försökt få bort dem med mycket motion och rätt mat. Nu funderar jag på att börja köra GI mat för att se om det har nån inverkan. Beställde nyss böcker från adlibris.com
Jag tror inte att jag skulle klara av Cambridgekuren, eller nån annan pulverdiet för den delen, och dessutom ska man nog inte använda sig av den så länge man ammar. För mig är nog det enda att lägga om kosten, börjar nästan tro att jag är sockerberoende. Därför tänker jag att GI kan vara en bra kost för mig eftersom man där rensar bort onödiga kolhydrater. Utan att vara för extrem, som i t.ex. Atkins. Har börjat så smått nu med att byta bröd till GI bröd, byta pasta och ris till fullkornsprodukter, och äter ingen potatis för tillfället. Och förstås försöker jag undvika allt vad godis heter... men det är svårt
Ni som har tänkt köra pulverdiet, ammar ni ännu eller ger ni tillägg? Jag ammar, så tyvärr kan jag inte haka på er... måste hitta på nåt annat för oss som inte kan pulverbanta
Mexisis: Albin har inte heller fått några tänder än
Det är jätteintressant vad stor skillnad det är det där med olika rekommendationer hit och dit, vår föräldragrupp hade besök av en fysioterapeut som absolut avrådde från att använda vare sig gåstol eller hoppgunga, och från att låta bebisen sitta innan den klarar att sitta på egen hand. Orsaken till att hon avrådde från dessa saker var tydligen att trycket på ryggraden blir för stort. Men jag vet inte jag, känner många glada barn som fått hoppa i hoppgunga och inte verkar de ha tagit skada av det
Åh vad jag saknar latte, ja kaffe överhuvudtaget! Tyvärr blir Albin helt stirrig om jag dricker kaffe, så får nog fortsätta hålla mig ifrån det...
tror också det är som de skriver mexisis
däremot tror jag inte det är särskilt utvecklande för barnet att sitta i knät på sin caffe-latte mamma hela dagen, magläge är ju det mest utvecklande för babyn