Inlägg från: tjorvisen |Visa alla inlägg
  • tjorvisen

Barn födda i nov 06 !!!

Vet inte vad hon väger nu men för ett par veckor sen låg hon strax under 6 kg och var då 61,5 cm lång

Kanga1 skrev 2007-03-22 21:18:40 följande:
    Frågar igen om nån vill svara.... Vad väger era sötisar?
    ღ ♥ ღ Älskade dotter! ღ ♥ ღ
  • tjorvisen

Jajemen! Inte ett strå har hon mist utan det växer och frodas Inget avskavt vad vi har sett utan det är och har alltid varit jämntjockt runtom

Mill06 skrev 2007-03-23 09:57:09 följande:
    tjorvisen- vilken hårman lilla Jonna har!  Har hon allt i behåll där bak med??
  • tjorvisen
    Tussetösen: klart de är söta, det är ju våra bebisar Skrattande Flört
  • tjorvisen
    Sleepygrodis: Ja du vet ju vad jag tycker om "min" BVC-sköterska så jag blir inte förvånad av vad "din" sagt/inte sagt. Men det finns Microlax att ge om magen krånglar. Provat det?
  • tjorvisen
    Sleepygrodis: Menade att du först kontaktar BVC (ja jag vet hur de är där vi går men hör med nån annan i värsta fall) innan du ger Microlax. Jag vet att det eg inte ska ges till så små som våra men fråga eller ring sjukvårdsupplysningen
  • tjorvisen

Jiiihaaaa va bra!!Skrattande

sleepygrodis skrev 2007-03-24 16:32:20 följande:
    3 tsk katrinplommonpuré med rapsolja i och en flaska vatten fick fart på Alvas mage! Tjohoooo! Så nu är det glad och nöjd bebis och därmed också glad och nöjd mamma 
  • tjorvisen

Syskon... Jovars, de tankarna finns ju helt klart Fast inget vi planerar utan blir det så blir det, annars inte

• tjorvisen

Vill bara säga att idag blir min lilla Jonna 5 månader  Skrattande WOW va tiden går fort! Förvånad Men ack så roligt det är Glad

• tjorvisen

Hallåj själsfrände
    Hmm, jag minns faktiskt inte hur det var med boende... Jag bor iaf i norra delen av Västmanland

Thinner skrev 2007-04-12 09:09:25 följande:
    Tjorvisen, hallå "själsfrände" Kom vi fram till om vi bodde nära varandra eller inte? Det skiljer inte mkt på våra små, Hannes blir 5 månader på Tisdag
  • tjorvisen

Inte utomlands men väl utomsocknes

Bibob skrev 2007-04-13 11:57:35 följande:
    Är det någon som far utomlands i sommar med era små??? Och vart i sånnafall??
  • tjorvisen

Sant. Om det tidigare barnet inte fyllt 19 månader när man blir gravid så får man behålla sin nuvarande SGI.

Mill06 skrev 2007-04-13 07:45:10 följande:
    är det inte tvärt om, att man får sänkt sgi om man väntar för länge??
  • tjorvisen
    FamiljenCooper: Vart har ni köpt hoppställningen/hoppgungan på bilden? Letat efter nåt liknande men hittar ingetLedsen
  • tjorvisen

Jag ger dottern välling sen nån vecka tillbaka. Hon får i flaska eftersom hon inte vill ha från sked. Funkar hur bra som helst. Vi gick ganska snabbt från ersättningen till den milda vällingen.
    Ja man ska byta nappar eftersom de för ersättning har för små hål.

• tjorvisen

Mailade dem men de beställer inte för nätkunder *grr* Vad heter den mer exakt? Sökte på Jumparoon men får inte några träffar... Vilken tillverkare?

TheCoopers skrev 2007-04-27 16:18:00 följande:
    Tjorvisen :Jag köpte den på Babyland ..de hade inga inne men de beställde en åt mig
  • tjorvisen

Fast det är väl ändå upp till var och en? Min dotter vill inte ligga på mage och har aldrig gillat det heller. Inte skulle jag tvinga henne heller.

Marijjasol skrev 2007-05-07 06:17:05 följande:
    Det jag förstått på min bvc sköterska är att de är oroliga för att att föräldrarna inte bryr sig om och ha sina barn liggande på magen om de har gåstol.
  • tjorvisen

Jajemen! Den kom redan i januari så en månad var jag utan. Fast för mig gör det inget. Känns okay att veta att allt är bra på så vis iaf.

Mirremama skrev 2007-05-07 09:13:22 följande:
    En fråga: har ni andra fått er mens tillbaka än? Min har inte kommit än.
  • tjorvisen

Joo jag förstår hur du menar Glad De var på oss som sjutton när vi sa att dottern inte vill ligga på mage. De tyckte att vi skulle försöka trots att hon gallskrek och vart tvärsur *muttrar*
    Jag blev så arg så jag sa bara att alla barn är olika individer och alla KAN inte tycka om samma saker. Det borde ni om några, veta om. Då blev de tysta och har inte frågat en enda gång efter det Glad

Marijjasol skrev 2007-05-07 09:48:31 följande:
    Naturligtvis är det upp till var och en. Jag tror att det hon menade var att när dom ligger på mage så tränar dom nacken och ryggen för att bli så stabila som möjligt.Vilket de säkert kan bli annars oxå men det var så jag uppfattade att hon menade.
Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!