• kungslilja

Nu ska jag bli äggdonator

Äntligen har jag fått godkänt att bli äggdonator!! Det känns jättebra och jag ser fram emot att påbörja behandlingen någon gång i april/maj, som kommer att utföras i Uppsala på Reproduktionscentrum. Så alla ni som kämpar på, jag hoppas ni håller ut ett tag till! Jag ska skriva i min blogg och berätta ALLT om detta för att, förhoppningsvis, få flera att bli donatorer framöver.

• Svar på tråden Nu ska jag bli äggdonator
  • miss maple

Tack för vad du vill göra.
    Det är en stor gåva till oss som inte har ägg

• neeke72

Jag får inte bli äggdonator.. jag e för gammal enligt mitt landsting...=(
    Vart jätteledsen när jag hörde det...

Jag är född 1972..

• lillamilla75

neeke72:
    Usch, vad tråkigt. Jag håller ju just nu på med behandling inför min första donation. Är dock 75:a så vi får se om jag hinner en gång till. Vill ju gärna försöka med syskonförsök efter donationen.

• miss maple

meeke ja då är du precis på gränsen.
    Synd verkligen.

• Fiaflopp
    neeke72 skrev 2007-02-27 15:05:46 följande:
    Jag får inte bli äggdonator.. jag e för gammal enligt mitt landsting...=(Vart jätteledsen när jag hörde det...Jag är född 1972..
    Men...vad konstigt!!
    Dn tanke var i alla fall GULD värd...
  • jar

Hej ... va roligt att det finns såna goda människor som du... verkligen glädjer mig... jag är en 34 årig kvinna som längtar efter att vara mamma... efter många IVF och insemination så sitter jag här utan resultat helt galen efter att krama mitt eget barn... kan tänka mig att gör vad som hälst för att få barn... du anar inte hur jag känner... går inte att beskriva... nu står jag i kö för äggdonation? det tar upp till 3 år tills det blir min tur? så tungt...man kan själv hitta en donator och på det sättet går det mycket fortare.... jag har till och med tänkt att betala för att få en frivillig donator...ja det är som det är... vill komma i kontakt med någon som kan tänka sig att donera till mig....svårt ...svårt ....svårt...ibland känner jag att livet är orättvist...många förlorar mur många ägg som helst varje månad medan såna som jag sitter och väntar tre år för att få ett ägg....orättvisst

• lillamilla75
    jar:
    kom å tänka på vad min man sa när jag tog upp om äggdonation här hemma, han sa:
    Du kasserar ju ägg varje månad till ingen nytta då kan du likaväl ge dom till nån som behöver Jag blev så glad när han sa det, var rädd att han skulle bli lite "emot" ens tanke om att donera.
    Skulle gärna ge dig ägg, men efter denna donationen så är det oss själva vi tänker på. Vi måste ju göra ICSI för att ha en chans, men vi har ett i frysen som vi ska prova med först, och det blir troligtvis i Maj. Vill så gärna ge vår dotter en chans till att få ett syskon.
  • TePe

Fantastiskt! Så underbart med folk som ställer upp för andra!

• Ellentina

Jag har fyra barn själv och tänker glädja andra föräldrar med att ge bort ett par ägg..
    Ska ringa på måndag till BM och höra mer. Vi har pratat lite löst om det men nu har jag bestämt mig.

Svar på tråden Nu ska jag bli äggdonator