• solstraalen

Nässpray som INTE gör ont?

Ja jag får sååå ont i näsan av vanliga nässprayer så de finns inte.

Finns det något lika bra som nässpray som inte gör ont och som funkar??

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten v.21
  • Svar på tråden Nässpray som INTE gör ont?
  • Kakan83

Jag vet hur det känns! Har förstört mina slemhinnor pga för mkt nässpray. Det bästa vore egentligen att sluta helt med nässprayet. Jag ska iaf prova koksaltlösningen nu. Ska ner på apoteket sen och köpa en sån och prova. Det ska inte förstöra slemhinnorna som nässpray gör.
    Har provat alla förutom den, så hoppas det funkar!

• Zhara

Prova och kör en kortisonspray istället för vanlig, du har nog för känsliga slemhinnor. Dom som finns på apoteket är ok, fråga där!

• solstraalen
    Zhara skrev 2007-02-13 08:54:51 följande:
    Prova och kör en kortisonspray istället för vanlig, du har nog för känsliga slemhinnor. Dom som finns på apoteket är ok, fråga där!
    Ska kila dit idag och fråga.
    Har sällan använt nässpray pga smärtan som uppkommer av dom, men nu behöver ja verkligennågot som lättar upp skiten i näsan
  • mollo

Jag har förstört mina slemhinnor så mycket att det inte ens känns när jag sprutar upp otrivin menthol längre:/
    jag borde sluta. men det är värre än att sluta röka.

testa renäsans koksaltlösning. det finns på apoteket. hjälper inte mig men det kansek hjälper dig bättre:)

• JennyCB

Vet inte vad den heter men det finns en med olja i. Förpackningen är grön och det står vuxen i gult på. Jag tycker den funkar

• Kakan83

Har också provat kortison. Spydde som en gris av det. Fy f*n va äckligt det var! Man ska även vara lite försiktig med kortison om man är gravid. Så säg till att du vill ha den med lägst dos kortison i om du bestämmer dig för att prova den.

• solstraalen
    mollo skrev 2007-02-13 08:56:51 följande:
    Jag har förstört mina slemhinnor så mycket att det inte ens känns när jag sprutar upp otrivin menthol längre:/jag borde sluta. men det är värre än att sluta röka.testa renäsans koksaltlösning. det finns på apoteket. hjälper inte mig men det kansek hjälper dig bättre:)
    Har provat den, men den känns helt värdelös.
    Sambon använder den så fort han e täppt och på honom funkar de, dock inte på mig :-/
  • Älskade Ängel

finns spray som bara innehåller saltlösnign och ska vara med milt mot näsan... kan va värt att testa.

• mollo

TS:

ajaj, det var inte bra. då har jag inget tipps. eller jo, men då måste du besöka läkare. det finns "piller" du kan få som vidgar slemhinnorna. renixin heter dom. funkar inte på mig dom heller. men bättre än koksalt iaf:)

• solstraalen
    mollo skrev 2007-02-13 08:59:31 följande:
    TS:ajaj, det var inte bra. då har jag inget tipps. eller jo, men då måste du besöka läkare. det finns "piller" du kan få som vidgar slemhinnorna. renixin heter dom. funkar inte på mig dom heller. men bättre än koksalt iaf:)
    Är de typ sånna man kan ta mot pollenallergi, eller är ja helt ute å cyklar?
Svar på tråden Nässpray som INTE gör ont?