• solstraalen

Nässpray som INTE gör ont?

Ja jag får sååå ont i näsan av vanliga nässprayer så de finns inte.

Finns det något lika bra som nässpray som inte gör ont och som funkar??

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten v.21
  • Svar på tråden Nässpray som INTE gör ont?
  • sveje

Jag har Nasoferm, den är det nån sorts olja i eller nåt tror jag... Längesen jag hörde vad det var för speciellt med den så jag minns inte nu.

• mollo

TS:
    nej nej. inte mot pollen. jag fick dom när jag skulle vänja mig av vid nässprayen. det funkade lite på mig men nu är det jag och nässprayen igen.

är du tät för att du öär gravid?

• solstraalen
    mollo skrev 2007-02-13 09:03:11 följande:
    TS:nej nej. inte mot pollen. jag fick dom när jag skulle vänja mig av vid nässprayen. det funkade lite på mig men nu är det jag och nässprayen igen.är du tät för att du öär gravid?
    Näe nu är de pga förkylning

Men misstänker att ja behöver något för precis som de andra graviditeterna så har ja börjat snarkat nu igen, måste väl bero på näsan?
  • Hallonsaft

Jag använder nässpray för spädbarn. Fungerar kanon och gör inte det minsta ont som nässprayen för vuxna gör.

• solstraalen

Kanske skulle testa ungarnas nässpray då

• Callistrate

Jag brukar använda nässpray för barn (inte som Hallonsaft den för sädbarn dock...) Klarar heller inte av den för vuxna. Annars har jag även använt mig av näsdroppar.

• susd74

Testa en lägre styrka, om du använder vuxenspray nu så kanske du ska gå ner till barnstyrka istället. Du kan ju alltid öka där och ta en dos till om du behöver det.

Sjalgalen
  • Mint

Jag köper också barnspray på grund av den här anledningen. Jag behöver inte ta dubbel dos.

• Mrs Moneybags

Här är en till som köper barnspray! Det gör ändå ont, men inte lika ont. Annars får jag så ont att jag måste hålla mig för näsan och vagga fram o tillbaka i flera sekunder innan den värsta smärtan gått bort!

Svar på tråden Nässpray som INTE gör ont?