Inlägg från: LilaStar |Visa alla inlägg
  • LilaStar

Måste jag ta det??

Men alltså! du kan inte få bidrag för att du inte har jobb. när du tackar nej till att jobba??
    Jag har inte lust att betala din "lön" gratis. tänk efter lite!

• LilaStar

om det är en kommunal förskola så anmäl!!!!
    om du inte tjänar mer än knappt 12 kr i timmen så är det ett lagbrott! så får det inte gå till i sverige.
    stå på dig!

• LilaStar

men alltså. i sverige har vi faktist lagar att följa. varför ska andra följa dem om inte du gör det?

• LilaStar

resekostnader är avdragsgilla.
    LIka för dig och mig.
    Kämpa på! ring igen och säg att du kan ta det.
    nästa gång de kankse behöver ngn på ett längre vik så kankse det blir du som får det?

• LilaStar

du skrev att du skulle tjänat 130 kr på att ta det jobbet?
    hur skulle jag tolkat det?

• LilaStar

ok. Det framkom inte. jag är inte synsk

annac87 skrev 2007-02-13 12:20:26 följande:
    LilaStar skrev 2007-02-13 12:19:36 följande: du skrev att du skulle tjänat 130 kr på att ta det jobbet?hur skulle jag tolkat det? med skatt och resorna...sockerbiten.webb.se är min nya adress kolla in, kommentera gärna inläggen med.
  • LilaStar

Japp! Likadnat för alla som deklarerar i sverige. det jag menade var att ts inte kunde ha det som ett skäl. alla andra som reser till och från jobbet får betala mer eller mindre för sig.
    är det så dyrt att resa nere i Kalmer så kommer hon ju lätt upp i de summorna.

elliis skrev 2007-02-13 12:22:22 följande:
    Lilastar:Det är bara avdragsgiltigt efter 7000 eller 8000 kr.
  • LilaStar

nä..
    och jag kanske ska stanna hemma för vab de passen jag jobbar sent.. då får jag v'nta på att  bussen ska gå i 1.5 timmar sen 30 min resa hem sen 10 min gång.
    Slutar jag 19 så är jag hemma 21.10.

Jag har valt att bo utanför stan. jag väljer därmed att ha längre resväg till mitt jobb.
    bor  man på landet kan man inte vänta sig att jobbet finns utanför dörren.

• LilaStar

men hallå?
    VILL du jobba?
    vad gör du nu istället för att vara på jobbet som du blev erbjuden?
    Kan de inte ordna barnomsorg till dina barn ?

eller vad är det frågan om?

Jag själv har gått på soc i ett år då jag var 17 år när jag fick mitt första barn.
    var inte ens berättigad a.kassa. jag tog alla jobb jag kunde. jag vikade på förskolor och blev mer och mer populär.. fick längre vik därmed.
    Jag gjorde allt för att stå till arbetsmarknadens förfogande. det var tufft. men vad jag lärt mig av livet.

Jag eller ngn annan vill inte stå för din A kassa då du tackar nej till jobb.
    Det kallas även bedrägeri.

• LilaStar

anledningen till att jag kåter "hård" är ju att försöka få ts att förstå.
    Om alla med akassa resonerar som ts så handlar det ju om mijardbelopp varje år.

Jag hoppas verkligen ts att du tar de jobb du blir erbjuden.

jag önskar dig lycka till och att du snart får ditt heltidsjobb!

//ELin

• LilaStar

Klart ingen kan tvinga dig att ta ett jobb.
    Men du är inte berättigad ersättning från a-kassan när du avstår frivilligt från jobb.
    Det låter ju ganksa rimligt eller hur?

Jag som har ett fast heltidsjobb kan inte välja att stanna hemma och räkna med ersättning från jobbet. vem ska betala mina räkningar, Du? det tror jag inte du vill.

Jag hoppas verkligen det löser sig för dig!

• LilaStar

Men jag tycker du mest har suttit vad datorn nu eller?

hörde du med dem om du kunde gå lite tidigare imon isf?

• LilaStar

bra att du sökt jobb! Jättebra.

men det hindrade väl dig ändå inte från att jobba idag?

vad ska du på för möte på ams imorgon då?
    går det verkligen före jobb?

Rätta mig om jag har fel
    men är inte anledningen till att du går på ams att du inte har jobb?
    om du då får tillfälligt jobb då du ska dit så borde det väl gå att skjuta fram?

Svar på tråden Måste jag ta det??