• Anonym

Varför har min dotter blåa läppar, även inomhus?

Min dotter har varit blå om läpparna sen i lördags.
    Detta syns även när vi är inomhus och jag tror därför inte att det är bara för att hon är kall.

Finns det någon risk att det är näringsbrist? Hon åt väldigt dåligt förra veckan, hade förstoppning och kräktes upp det lilla hon åt.

Kan det vara något annat? I övrigt mår hon bra, problem med bajset fortarande bara.
    Jag är så orolig för henne nu, och har valt att vara anonym då jag känner mig som en väldigt dålig mamma nu, vill inte ha påhopp, om att jag gjort fel i något. Jag försöker verkligen få i henne mat. Eller är hon sjuk?
    Är det någon som vet?

• Svar på tråden Varför har min dotter blåa läppar, även inomhus?
  • Mylla

Jag vågar inte gissa på något, vill bara säga att jag tycker du ska få henne undersökt av en läkare.

Är hon fortfarande förstoppad?

• Kajee

Om hon är blå om läpparna så tycker jag det låter med som dålig syresättning. Jag tycker att du ska ringa sjukrådgivningen.
    08-32 01 00

?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
  • JennyOEmilia

Hur gammal är hon?

Har du gett vätskeersättning?

• Anonym

Mylla-
    inte förstoppad, men hon har konstigt bajs, som tjock lera, och hon har ont när hon bajsar idag. Fast jag upptäckte grus i bajset och tror det är det som gör ont, enligt dagis åt hon massa grus i snön i går Ledsen

• Anonym
    JennyOEmilia -

Hon är 2 år. Å nej, det har jag inte, ska kanske prova det ja!
    Hon har börjat äta sen förstoppningen släppte, men jag tycker inte det är tillräckligt..
  • Löööv

Ring sjukvårdsrådgivningen du. Alltid skönt att ptata med någon kunnig. Blå läppar brukar hänga ihop med dålig syremättnad.

• Anonym

Ehhh. ringa sjukvårdsupplysningen låter ju vettigt!

• Anonym

Ehhh. ringa sjukvårdsupplysningen låter ju vettigt!

• Anonym
    Kajee-

Oj, de lät inte så bra. Jag som var orolig att det skulle vara något farligt..
    kan det bli något akut av det?
    ja, ibland är man bra dum, de är egentligen bara å ringa sjukvårdsrådgivningen på en gång, men jag tänkte snarare om någon kunde lugna ner mig, att det inte skulle vara så farligt.... jag ringer!
  • Kajee
    Anonym skrev 2007-02-13 19:55:30 följande:
    Kajee-Oj, de lät inte så bra. Jag som var orolig att det skulle vara något farligt..kan det bli något akut av det? ja, ibland är man bra dum, de är egentligen bara å ringa sjukvårdsrådgivningen på en gång, men jag tänkte snarare om någon kunde lugna ner mig, att det inte skulle vara så farligt.... jag ringer!
    Bra - Lycka till!
    ?I, not events, have the power to make me happy or unhappy!
Svar på tråden Varför har min dotter blåa läppar, även inomhus?