• Anonym

Varför har min dotter blåa läppar, även inomhus?

Min dotter har varit blå om läpparna sen i lördags.
    Detta syns även när vi är inomhus och jag tror därför inte att det är bara för att hon är kall.

Finns det någon risk att det är näringsbrist? Hon åt väldigt dåligt förra veckan, hade förstoppning och kräktes upp det lilla hon åt.

Kan det vara något annat? I övrigt mår hon bra, problem med bajset fortarande bara.
    Jag är så orolig för henne nu, och har valt att vara anonym då jag känner mig som en väldigt dålig mamma nu, vill inte ha påhopp, om att jag gjort fel i något. Jag försöker verkligen få i henne mat. Eller är hon sjuk?
    Är det någon som vet?

• Svar på tråden Varför har min dotter blåa läppar, även inomhus?
  • Anonym

Lät kanske lite spydig i inlägg 8, men jag håller verkligen tummarna för er och hoppas att det inte är något allvarligt.

• lilllinda

Gå till doktorn med henne! låter som att hon inte får tillräckligt med syre..

• listo

En del personer går genom hela livet med lite taskig syresättning. Sådana personer blir lätt kalla, och lätt blå om läpparna. Det brukar inte vara något farligt, men det är såklart bättre att kolla upp det än att gå och fundera på vad det kan vara.

Men bara så att du vet, det behöver inta vara något akut eller så.

• Anonym (mamma)

TS
    jag har en dotter på 4år och för ca 1,5år sedan hittade de på hjärtat att skiljeväggen inte växt ihop + hon var blå om läpparna och då tog de upp att barn som är blå om läpparna och till och med smått blå aktiga naglar är ett tecken på blodet är syrefattigt och man skall söka läkarvård då det finns en orsak och man ibland måste sätta in ett hjälpmedel för att de ska må bättre.

Märker du om hon ofta är anfådd??

• Anonym

LÄKARE kan det va nåt att tänka på???

• Anonym

Jag har varit med om frusna barn som blivit blå om läpparna, det räckte med att höja värmen inomhus 2 grader så försvann det.

• anna01

Hej vad sa de när du ringde? Tänkte också på dålig syresättning.
    Hoppas de löser sig.

........Mio är kungen på dansgolvet nu ..........
  • Anonym

Hoppas detlöser sig med din flicka. Minpojke har också haft blå läppar desutom v han genomförkyld. Jag ringde vc. Hon frågade om hans naglar var blå. Var de inte det var det ingen fara. Skulle ta på honom ett par extra strumpor. Det har gått över även om han vissa dagar är lite småblå.

• JennyOEmilia

Ts. Hur gick det? Vad var det med din dotter?

• Anonym

Det fanns inga akuttider dagen vi ringde. Men sköterskan vi pratade med var jättetrevlig, så vi fick komma in å träffa henne så som skulle mäta syremättnaden i blodet. Det var på 91 % och det var tydligen bra. Vi avvaktade en stund och nu är hon inte blå länge. Det höll i sig ca en v, och troligtvis så var det näringsbrist, då hon ätit väldigt dåligt när hon var sjuk.
    Så, hon är utom fara iallafall! Väldigt skönt!

• Löööv

skönt......eller?. Näringsbrist?, finns det idag i Sverige?. En saturation på 95-100% är bra. Ja ja, huvudsaken är att det är bättre

• mamma87a

Så skönt att höra...det finns ju inget värre än att behöva oroa sig för barnen, och när man vet själv att man kämpat och verkligen prövat med ALLT och inget hjälper...jag kan nog känna din panik där lite, när min lilla kille fick problem med körttalrna i magen så va vi in och ut på sjukan i en vecka innan vi fick svar på vad det var!!! den veckan var tung...nää skönt att ni fått svar...

• Anonym

Löööv -
    Ja, näringsbrist i den bemärkelsen att hon var sjuk-åt dåligt. fick sen förstoppning-kan då inte få i sig något, och det hon fick i sig kräktes hon upp på natten. Det hade ju ingenstans att ta vägen!!

Det där med "saturationen" har jag ingen aning om, men sköterskan sa att det var bra. DEN informationen var den jag fick, vi blev nöjda. Att du sen kommer och frågasätter det känns inte så bra, då funderingarna börjar snurra igen.

• Löööv

Stackars er!. Skönt att ni mår bra nu, har tänkt på er så mycket!. Kram på er.

• smillisen

Skönt att din dotter mår bra!

Mina svärföräldrar var väldigt oroliga för min man när han var liten. Han var blå om läpparna. De tog honom till doktorn för att kolla om han var sjuk. Läkaren frågade om han kände sig yr och svag. Ja, lite sa han då. Han fick ta det lugnt, inte anstränga sig osv. När han sedan var ute en dag fick hans pappa se att han stod och sög på sina blå vantar.... Därav färgen på läpparna! Han hade sagt att han kände sig lite dålig för att så många frågade...

Svar på tråden Varför har min dotter blåa läppar, även inomhus?