• Mammantill3

lätta personnummer....

Egentligen är detta ett ganska meningslöst inlägg men jag är lite nyfikenGlad
    Finns det någon där ute vars barn har världens lättaste personnummer? då menar jag 010101, 020202,030303,040404,050505,060606....
    Tycker det hade varit "häftigt" att pricka in ett sånt datumHemlis
    oväsentligt eller hur??!!

Kram

• Svar på tråden lätta personnummer....
  • jenni82

060627

hade varit kul med  06 06 06 haha

drabbad av Engla - kärlek! // here by my side a new color to paint the world
  • solblomma

kanske lite dumt att hänga ut mig själv men what the heck xx0102-0304 skippar året men resten är hyfsat coolt eller hur. Senast idag fick jag reaktion när jag ringde en myndighet "åhh vilket tufft personnummer". I affärer har det hänt mängder med ggr att personalen ropar till nån kollega hur roligt nummer jag har *suck*
    Så ja det är intressant fast det bara är lite nummer hehe

• MayaS
    siamesen skrev 2007-02-14 21:45:24 följande:
    MayaS- ingen aning, tror det är rätt nytt.Ulli- gäller alla land utom Sverige..mina är födda i Frankrike och jag tycker systemet är urkorkat...funkar inte i Svenska datorer tex.050506 var bra..skulle t.o.m jag kunna komma ihag
    Det är INGET personnummer utan ett samordningsnummer

"Den 1 januari 2000 infördes samordningsnummer.

Samordningsnummer är en enhetlig identitetsbeteckning för personer som inte är eller har varit folkbokförda i Sverige. Skattekontoret tilldelar samordningsnummer på begäran av en myndighet. Syftet med samordningsnummer är att myndigheter och andra verksamhetsområden ska ha ett gemensamt begrepp även för personer som inte är folkbokförda. Följande myndigheter kan begära samordningsnummer:

Skattemyndigheten
    Rikspolisstyrelsen, polisen, åklagare, allmänna domstolar
    Allmänna försäkringskassan
    Passmyndigheten
    Sjöfartsverket
    Vägverket, länsstyrelsen
    Pliktverket
    Regeringskansliet
    Samordningsnummer består, liksom personnummer, av tio siffror. De inledande sex siffrorna utgår från personens födelsetid (år,månad,dag). Därefter följer ett tresiffrigt individnummer som är udda för män och jämna för kvinnor. Siffran för födelsedag ökas med talet 60 och en kontrollsiffra beräknas. Tilldelat samordningsnummer ska vara bestående och unikt, vilket innebär att numret följer personenoch att två identiska samordningsnummer inte förekommer. Om personen senare blir registrerad som folkbokförd ersätts samordningsnummret av ett personnummer."

Hittade detta på: http://www.svenskamammor.com/information.htm

• Meria

systerdotter född 020220
    sonen född 061224 (dubbelt hela vägen )

♥ Loke - Vår Julaftonsgosse ♥
  • mirre2

har en dotter som e född 040404  men hon kom me katastroffsnitt 23.32  så jag prickade inte in datumet på de sättet bf va 21mars

sen e mina andra barn födda 950419 980226 051110

• siamesen

Nej, därför att det används precis likadant som ett personnummer...annat namn bara. Är ju ingen skillnad i praktiken.

Svar på tråden lätta personnummer....