• Anonym

Munsår, hjälp!!

Det är så att jag fått ett gigantiskt munsår på nederläppen, fick det i förgår och tänkte att det skulle vara bättre i dag med det är värre!!!
    Det tar upp halva nederläppen och för att stänga munnen måste såret ligga på överläppen
    Har haft munsår/munherpes många gånger men aldrig så här stort!
    Vad kan jag göra!! HJÄLP

• Svar på tråden Munsår, hjälp!!
  • Anonym

Köp Anti på apoteket såret försvinner fort...
    Brukar själv få mycket månsår provade det ny munsårsplåstret det fungerade faktiskt väldigt bra.

• Anonym

Ska till läkaren i dag och kolla det. Har börjat nytt jobb på en småbarns avd och inte varit annat än sjuk sen dess (massa nya baciller) Så jag behöver sjukintyg i dag och han sa att han ska ge mig det tills i dag...så det betyder att jag ska jobba på fredag......men inte att jag går med detta munsåret!! Smittar ju, eller??

• Sha

compeed har ju kommit med nåt plåster man kan sätta på. fråga apoteket. då blir det ju både att det läker och skyddar mot spridning!

• Vombell

Kanske är impetigo om du jobbar på småbarnsavdelning och har varit förkyld? Behövs kanske penicillin?

• Anonym

Kankse kan få ngt utskrivet..........vill ju inte smitta barnen på jobbet och sen tror jag att föräldrarna kommer reagera då de ser mig med detta gigantiska munsåret!!

• Anonym

Vombell: vad är det??
    Hade sår i munnen i förra veckan oxå

• Vombell

Impetigo är ju svinkoppor med ett annat ord. Rätt vanlig bland barn som är förkylda. Oftast får man penicillin, särskilt om de är stora. Smittar väldigt lätt!

• Anonym

kan man ha det i munnen

• Vombell

Inuti munnen vet jag faktiskt inte men det är ju rätt vanligt med blåsor i själva munnen vid förkylning. Dessa kan ju spricka och bli sår.

• Anonym

men det kliar inte, det gör väl svinkoppor??
    Igår började det spricka mitt i tu

Svar på tråden Munsår, hjälp!!