Inlägg från: linda b a |Visa alla inlägg
  • linda b a

Min 6-månaders bajsar 5-7 ggr per dag!!

Jag undrar om det är någon som vet om det är normalt att en 6-månaders bajsar ca 5 ggr per dag?
    Han får 2 mål havregröt om dagen och ett mål puré. Till varje mål får han även nån sorts fruktpuré eller banan. Som mellanmål ammar jag honom fortfarande.
    Varken jag eller hans pappa ha några sjukdomar eller allergier i familjen. Jag ska prova att ge honom risgröt istället för havregröten för att se om det är havregröten som gör det.

• Svar på tråden Min 6-månaders bajsar 5-7 ggr per dag!!
  • linda b a

Ja då, han mår prima. Han har alltid bajsat varje dag, men sen 2 veckor tillbaka så bajsar han minst 5 ggr per dag. Tycker det är lite mycket med tanke på att han äter mat nu...

• linda b a

Kristin85
    Aha, jo det är nog tänder på G. Han dreglar som en galning och knaprar på allt. Vissa dagar jättegrinig när det gör ont och kliar i munnen. Det hade jag inte hört, att dom bajsar mer då. Jättebra att veta!! Tack

• linda b a

Nej, inga mjölkprodukter ännu så det är det nog inte heller. Jag tror att det kanske är havregröten som sätter fart på magen. jag ska prova att ge honom risgröt vid ett mål istället och se om det lugnar ner sig lite. och så kanske det är tänderna...

• linda b a

Mmm, många blöjor blir det!!

Alla kompisar har bebisar som bajsar max 1 gång om dagen och t o m 1 gång i veckan. Men vår lilla skit han bajsar hela tiden känns det som...

• linda b a

Pesonen
    Han har inte feber och mår som en prins som det verkar. bara massor med bajs Och dregel. Lite grinig och tuggar på allt så jag tror att det är tänder på G. Han är ju 6 månader så de lär ju titta fram snart. Jag hade bara aldrig hört att dom bajsar mer när tänderna är på G.

Trollis74
    Här är det också röd rumpa lite då och då nu, vilket det inte varit förut.

Va skönt att höra om andra som har små "bajsungar" Trodde vår lilla skitnisse var ensam om att bajsa så ofta.

Ska till BVC om nån vecka och bajsar han fortfarande så här ofta då och inga tänder pluppat upp så frågar jag vad dom tror.

Svar på tråden Min 6-månaders bajsar 5-7 ggr per dag!!