Inlägg från: Trollis74 |Visa alla inlägg
  • Trollis74

Min 6-månaders bajsar 5-7 ggr per dag!!

Låter som om det är tänder pågång!! Då bajsar barnen OFTA och löst. (dregel-många bajsningar-matkrångel)

Sen får de lite ont i munnen också så de kan kinka jättemycket med maten. Jag fick knappt i någont alls i min son.. det enda som han åt bra var när jag ammade honom och ibland lite gröt.
    En del accepterar välling.. och ibland blir det väldigt LITE mat- men det är ok så länge man får i dem vätska (vatten eller amning) Ett par dar upp till någon vecka kan det hålla i sig..

Min kille minskade till halva burkar och amning och lite gröt.
    Sen när tänderna spruckit ut så var vi tillbaka med hela burkar och fast bajs ca 1-2 ggr /dag. (vi var uppe i säkert 5-6-7 bajsningar)

(sonen är snart 10månader)

• Trollis74

Och för första gången fick han röd rumpa- (så mycket löst skit irriterar på huden (även om man byter på dem omgående)
    Kan rekommendera Inotyol!!! Funkade superbra!

Lycka till med Tänderna!!

• Trollis74
    jojomänsan det är vanligt med massa löst bajs vid tandsprickning..
    och så är det en del tänder som ska upp (riktiga skitungar blir det)
    (vet nångång tog det 2veckor med löst bajs...trodde han var allergisk mot något... men när tänderna kom upp så blev det som vanligt igen...)

(jag har aldrig smörjt in honom med något i rumpan men när senaste tanden håll på att komma upp så blev han illröd (för första gången..) försvann nästan omgående med salvan.. )
Svar på tråden Min 6-månaders bajsar 5-7 ggr per dag!!