Inlägg från: Familjen Snuffsis |Visa alla inlägg
  • Familjen Snuffsis

Min valp äter för fort! + fråga om foder!

Yla
    Man ska absolut inte ge en storvuxen hundras valpfoder då det är för hög prot halt. Deras höfter pallar inte med det då kroppen blir för tung. (Råd från duktiga st bernhard och mastiff uppfödare)

• Familjen Snuffsis

Har sett skrämmande exempel på folk som gödit sina hundar i tron att de ska bli större än störst snabbt.. slutar med en tjock vovve med c-d höfter och svankig.. De blir ju stoora ändå. Och de ska ju vara skrangliga i unga år

• Familjen Snuffsis

Vet du vad protein är för ngt?

• Familjen Snuffsis

Oj! jag trodde vi snackade om STOORA hundar typ mastiff och liknande inte små hundar...

• Familjen Snuffsis

Jag litar fullt och fast på min uppfödare vad gällande fodret för mina hundar (storvuxna) och inte på några hobbyägare.

Valpfoder kanske passar jättebra för just era raser men då har ni ju inte storvuxna raser heller. En storvuxen hundras räknar jag bara hundar 65kg uppåt, nappe, STB, mastiff, Pyrre mastiff.

På dessa hundfoder ni menar räknas storvuxna hundraser som t, ex labrador, rottweiler men det stämmer ju inte. man måste ha klart för sig att storvuxna hundraser kräver mer omtanke runt foderfrågan då de blir både tunga och kan drabbas av Höft och armbågsfel.

• Familjen Snuffsis

Det är välkännt bland hunduppfödare som kan storvuxnaraser, man skonar sin hund genom att inte biffa på den så tidigt i åldern. Muskla på hunden gör man när skelettet är klart.

Svar på tråden Min valp äter för fort! + fråga om foder!