Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Min katts juvertumör! Hjälp!

Vi fick med. av vår vet. mot skendräktighet hos vår hund, men det fick hon juvertumörer av...*suck*
    Vi fick först sterilisera henne o sen ytterligare en op där de rensade bort alla tumörer. Det var jobbigt men nu mår hon må bra, ska på återbesök snart. *fasar*
    Hoppas att du tar rätt beslut, det är aldrig rätt mot djuret att ha kvar det om de lider, hur jobbigt det än är för oss ägare.
    kram!

• Anonym

Anonym 20.03 svarar Popflickan:
    I vårt fall följde vi veterinärens råd så kan man inte alltid veta om risker man inte blir informerad om innan.
    Men personligen skulle jag inte ge p-piller till varken hund eller katt.

• Anonym

Jag håller med, så länge katten äter, dricker och är glad så är det inte fel att låta henne vara kvar.
    Katter har väldigt vass tunga, som sandpapper, har du kanske märkt. Därför är det bra om man skyddar området ifall att hon tvättar mycket där annars kan såret snabbt förstoras.
    Hos din veterinär kan du nog köpa något som heter Polsterplast och används bla på kors spenar vid sår. Det är gjort av ett självhäftande material som ändå tillåter såret att andas.
    Det känns lite mer "värdigt" än en krage på huvudet vilket katter har rätt svårt att stå ut med.
    Jag skulle tipsa om alsolsprit (kolla först med veterinären för katter är toxiskt känsliga) att torka ut själva såret med. Det lyckades bra på mig själv när en liten fettknöl i hårbotten gick sönder.

Lycka till med kisse!

• Anonym

Hade två katthonor som åt p-piller båda dog av cancer....ingen som informerade mig om det ...så tycker att veterinärerna är (inte alla) ansvariga för det...

Min katt som jag har nu är stililiserad ...

nu frågar jag alldrig en veterinär om råd för jag litar inte på dem tyvärr..

• Anonym

det var ju flera års sen nu... tre års sen den sista dog...

Svar på tråden Min katts juvertumör! Hjälp!