• NovaUnique

(¯`°•.¸ Svenskar i Tyskland ¸.•°´¯)

Jag har försökt förut - fick tag i några av er - men har tappat bort er!
    Jag försöker igen!

Finns det några andra svenska mammor/pappor eller svenska blivande mammor/pappor heller ja, svenska personer på vift här i Tyskland som vill hålla lite kontakt? Jag vill det! Jag bor f n lite då och då i Bremen och känner mig eeeeensaaaaaam!

Hojta till här i tråden så kan vi väl babbla lite?!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-09 11:51:43:
    Nu är det hög tid för en ny tråd!
    Här har ni länken:
    www.familjeliv.se/Forum-3-45/m20507086.html

• Svar på tråden (¯`°•.¸ Svenskar i Tyskland ¸.•°´¯)
  • NovaUnique

Eeehh... ingen? Har ni flyttat någon annanstans hela bunten? Eller hänger ni i nån annan tråd som jag missat? Hallååååå...?!?

*kliar mig förbryllat i huvudet*

(¯`°?.¸ ღ Michaela 060910 ღ ¸.?°´¯)
  • Terese m 2 barn

Jodå! Har just hittat hit och är helt ny i detta. Det kan ju vara kul att utbyta erfarenheter! Bor i Tyskland sedan september, har bott på andra sidan Mosel tidigare... Inte så nära Bremen kanske!

• katinka1

Här är jag Jag bor också i Tyskland, närmare bestämt ett par mil fran Göttingen. Kanske en bit ifrån men dock i Niedersachsen?..eller är Bremen ett egen land? Jag känner mig också ensam mellan varven och har hemlängtan sen jag fick barn. Fast idag när solen strålar från en klarblå himmel så är det ju inte helt fel här heller

Jag är på familjeliv när jag tar mit tid men hör gärna av dig!!

• JeaW

Hej! Jag är nyinflyttad i München med man och 1 dotter på 17 mån. Vad gör du i Tyskland?
    /Jeanette

• Oui

Får jag vara med fast jag bor i Österrike? Språket är ju nästan samma iaf

• K24yrs

helloj anslutar mig här jag bor utanför münchen har 2barn dotter pa 1,5ar och en son som r 6veckor gammal har bott här sen höst 04. ar urspragligen fran afrika .

• Jx3

Hej! Här är en till som är helt ny, både i Tyskland och på Familjeliv. Bor sedan januari i Fulda, en bit från er andra tror jag...?

• katinka1

Jx3: Du bor ju nästan inärheten av mig Akte förbi er förra helgen pa väg till Bayern Vi bor norr om Fulda, där floden Fulda mynnar ut i Weser (ja okay, jag bodde där, men nu är det 2 mil dit)

Trevlig helg önskar jag er alla! Ikväll ska vi pa Karneval

• NovaUnique

Åh tjohooo - vi är flera! Perfekt! (och Oui, klart du får vara med du med!)

Vad gör jag i Tyskland? Jo.. jag är faktiskt föräldraledig. Bor alltså i Sverige men är här och hälsar på en del eftersom min man, och Michaelas pappa, bor och arbetar här. Han är dock svensk han med.

Återkommer när mer tid finns, måste rusa nu, lillan "ropar" på mig

(¯`°?.¸ ღ Michaela 060910 ღ ¸.?°´¯)
  • Jx3

Japp Katinka vi är nästan grannar, min man upplyste mig strax efter mitt inlägg att Göttingen ligger nextdoor. Mina geografi kunskaper är tydligen inget vidare.

NovaUnique: hur ofta är du i Tyskland?

Trevlig kväll säger jag också nu är det dags för DSDS .

Svar på tråden (¯`°•.¸ Svenskar i Tyskland ¸.•°´¯)