anme:
Ja, väldigt enhetliga, det håller jag med om. Jag vet dock inte hur det är "ute på landet" i Tyskland, folk där kanske gör likadan? I Berlin finns det många olika stilar och jag måste säga att det är rena ögonfröjden när man kommer tillbaka, efter all enhetlighet. MEN inte att förglömma: många tyskar har - hur ska jag säga - väldigt dålig klädsmak/stil (ibland inklusive mig själv
, jag är helt enkelt inte bra på detaljer...). Som yngre tyckte jag alltid att det var intressant att åka till Sverige och kolla vad folk hade på sig: ett tag var det väldigt röda kläder som var inne, måste ha varit någon gång på 1990-talet. Nu är det de där superstora glasögonen, hihi, alla ser ut som flugor...
Ja, svenskarna kanske är ärligare... man kanske är folk mindre ärlig i städerna och mera ärlig på landet, men det skulle gälla för Tyskland då också. Det finns alltid sådana och sådana... Själv tror jag att jag är ärligare i Sverige än i Tyskland pga. att alla verka vara ärligare i Sverige och jag vill ju anpassa mig till omgivningen. Men samtidigt blir man kanske ärligare med åren?
Intressant tråd det här!