Inlägg från: Nettis1975 |Visa alla inlägg
  • Nettis1975

Ont mellan revbenen

Om det är HF så ska man ha högt blodtryck och äggvita i urinen.

Man kan spekulera i mycket så jag fortsätter med det jag med.

Gallsten är mycket vanligt hos gravida och hos dem som nyligen fått barn. Gallblåsan sitter åt höger. Man kan känna smärta precis där du känner Malla85 samt även ut i ryggen.

Ställ lite frågor om du vill. Jag har haft både HF och gallsten.

• Nettis1975

Ok.

Vad jag har förstått är gallsten ganska svårt att upptäcka. Jag var in många vändor på akuten innan man tillslut tog ett blodprov. Innan hade man skickat hem mig med diagnosen magkatarr som kan ge liknande symtom.

Har man magkatarr kan man reagera på gröna äpplen, ägg, gurka, fet mat bl.a.

Jag tycker du ska ringa sjukvårdsupplysningen eller kontakta akuten, idag. Om det nu skulle vara gallsten är det inte bra att gå med smärta för länge.

• Nettis1975

Jovisst kan det vara gallsten. Gallstensanfall kommer efter att man ätit något som kan utlösa anfallen, som de exempel jag skrev tidigare. När det var som värst för mig kunde jag inte ens dricka vatten.

Det kan gå flera dagar och veckor mellan anfallen, så man kan som sagt vara symtomfri länge.

Men detta är ju jag som spekulerar så mitt råd är att vända dig till sjukvården för provtagning.

Svar på tråden Ont mellan revbenen