När började du pensionspara?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-16 17:38:04:
oj glömde 31-32 år ni får ta de som är närmast er ålder
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-16 17:38:04:
oj glömde 31-32 år ni får ta de som är närmast er ålder
pansionsparar ej, ser det som ett dåligt sparande.
Däremot har jag pengar sparade som jag kan ta ut av när jag blir pansionär, (kommer ej att röra innan, så de finns då alt får barnen ärva dessa)
kan tillägga att de sparande är iallafall klart större än för de som lägger undan typ 200.- mån från 25 års ålder... har ni tänkt på hur lite pengar det verkligen blir när man sedan slår ut de på alla månaderna man är pansis... hur stor skillnad gör det? hur mycket mer skulle pengarnba göra skillnad nu kanske för den som har knapert å barn osv... enorm hets med pansionssparande med höga avgifter å dåliga avtal!
Jag har ett bra pensionssparande med bra avkastning som kommer att ge mig MYCKET xtra pengar när jag går i pension. Vill jag sen ha ÄNNU mer pengar som pensis så sparar jag mer senare i livet...men kanske inte i samma fond.
Utöver det sparandet avsätter jag alla aktier osv till den pensionsfonden jobbet sparar i.
menu man får ganska mkt om man spar 200 kr i månaden. Bättre att inte spara alls
Menu
Hur vet du vad den som pensionsparat 200 kr/mån sen 25 års ålder får i pension?!?! Det beror väl helt och hållet på hur pengarna är sparade och vilken avkastning det gett..? Och det där med avgifter är ju också så olika, beroende på vart man sparat.
Jag tycker det är bra att pensionspara och ju tidigare man börjat desto bättre! Och om man börjar tidigt behöver man ju inte lägga undan så stor summa.
Har pensionsparat sedan jag var 21.
17 år
Kan jag öppna ett pensionkonto till ebba när hon är 15 o småspara i början till henne innan hon kan själv o har ekonomi???
Lite långsökt men
Jag hade o kr när ajg flyttade hemifrån ebba ska inte ha de så eller mina andra barn jag vill gärna kunna spara åt dem lite