Intressant att läsa alla inlägg och det ska bli intressant att se hur det går. Om det inte skulle vara för klimatet kanske ni kunde flyttat först till England. Det vet jag många Aussie/svensk par som gjort bott här i 1år med bebisen så man lätt kan åka "hem" och hälsa på . Samt att det är oftast lättare för en OZ att få jobb i säg London en i stockholm. Och sen när bebben är 1 år kan ni flytta vidare.
Jag tror det viktigaste man måste ta med sig när man flyttar utomlands och när man får barn är FÖRVÄNTA DIG INTE ATT DET SKA VARA SOM I SVERIGE, jag säger inte att det behöver vara sämre. Vissa saker är bättre vissa sämre, men det är inte likadant!!!!
Jag blir så trött när jag träffar svenska mammor här som gämmför allt och bara klagar om hur mycket bättre allting är i Sverige. Är du så otroligt sverige kär bo i Sverige. Visst är det tufft, vi har ingen familj här, jag är hemma med barnen barnomsorg är snordyrt, att leva och bo är dyrt, arbetsdagarna är långa. Men att få ha möjligheten att ge mina barn en del av en annan kultur, lära sig flera språk. Ha svarta, vita, kineser, japaner, amerikanska kamrater från världena alla hörn. Hur posetivt är inte det. Det finns så mycket mera av allt. Jag har fått vänner som är min nya "familj" vi hjälps åt. Man får uppleva och vara med om saker, se ny grejer möta nya människor. Jag skulle få panik av att flytta hem till sverige, kallt grått tråkigt inskränkt alla ser likadan ut har samma kläder. Ska vi köpa en tegel villa i Älvsjö en volvo och en liten hund. Nej ush så tråkigt. Men alla är vi olika och vill olika saker här i livet.