Få barn i Sverige el utomlands, behöver råd!!!
Jag är tillsammans med en australienare o vi har bott i Sverige i ca 6år. Nu känner vi båda att vi vill ha barn, men problemet är att min sambo inte mår bra alls (har problem med hälsan samt vantrivs otroligt i Sverige).Vi kommer flytta til Australien nästa år,o frågan är ska vi skaffa barn innan flytt eller vänta ett par år tills vi bor i Australien??
Spontant känner jag att jag vill föda mitt första barn i SVerige där man känner sig hemma med familj o språk o allt. Dessutom får man ju en förmånlig föräldrarpeng. Men eftersom min sambo inte mår så bra så känns det som att vi ska vänta tills vi bor i Australien, men då är jag orolig att jag ska känna mig ensam o så långt borta från min svenska familj, och ångra att vi inte skaffade barn i SVerige (min sambo har för övr ingen kontakt med sin fam förutom ett par syskon).....Min sambo kan tänka sig att flytta först nästa år efter vi fått barn, men jag känner mig så egoistisk....känslorna sliter mig åt olika håll...
Skulle bara vilja höra era tankar o erfarenheter av att få barn i Sverige resp. utomlands?!! Hur kändes det för er?? Vilka kompromisser gjorde ni?? Någon som fött första barnet utomlands??
Alla inlägg är välkomna Behöver råd snälla!!