• Beckah82

Vem skulle du rädda? (Läs TS)

Med anledning av denna tråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-74/m17396018.html

Blir jag lite orolig för min son i detta samhället med tanke på hur vissa människor tänker.

Frågan handlar om att:

Du kommer till en olycksplats där det ligger en 8-årig pojke och en hund och dör. Hunden är DIN hund men pojken är helt okänd. En helt vanlig unge bara, 8 år skulle man gissa på utseendet. Vem räddar du och vem låter du ligga och dö?

Det kunde alltså vara MIN son men det vet ju inte du om...för dig är det vem som helst.

♥ Beckah, mamma till Victor 980815 och Lilla Bus i magen -> 070705♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem skulle du rädda? (Läs TS)
  • Suskiv

Jag har ingen hund men två katter, jag älskar mina katter och skulle nån av dem och ett okänt barn hålla på och dö så skulle jag rädda barnet. Valet är så självklart att jag inte kan förstå hur nån kan tänka annurlunda.

Ni som svarat att ni skulle rädda hunden framför barnet, skulle ni vilja att nån lät ert barn dö för att de valde att rädda en hund isället.

• Kurre räkmacka
    Suskiv skrev 2007-02-23 21:14:41 följande:
    Jag har ingen hund men två katter, jag älskar mina katter och skulle nån av dem och ett okänt barn hålla på och dö så skulle jag rädda barnet. Valet är så självklart att jag inte kan förstå hur nån kan tänka annurlunda.Ni som svarat att ni skulle rädda hunden framför barnet, skulle ni vilja att nån lät ert barn dö för att de valde att rädda en hund isället.
    Vilja och vilja men jag hade förstått.
  • Kurre räkmacka

Äh nu börjar det ju avta

• TheDarkCrystal

självklart skulle ja rädda pojken....

• Andrundrun

Jag har hund och väljer att rädda pojken.

• lluvia

Jag har inte hund men tror att jag skulle rädda pojken.

Men, ok, nu är tråden väldigt gammal, men inser ni inte att det inte finns några rätta åsikter i detta?

De som inte tycker som du har INTE en skruv lös, de är inte knäppa osv.

Det handlar om känslor och vi känner olika.

• Twilight

Har ingen hund men om jag hade skulle jag välja att rädda barnet,självklart!!!

♥A&J... Och mamma♥
  • SystraMi

Tja, hade jag sett mitt djur ligga och dö, och jag har absolut ingen kunskp om hur man räddar ett skadat djur så hade jag förmodlingen brutit ihop och inte varit till någon nytta alls.

• Kurre räkmacka
    Twilight skrev 2007-04-27 12:31:18 följande:
    Har ingen hund men om jag hade skulle jag välja att rädda barnet,självklart!!!
    Kan du omöjligt veta
  • SystraMi
    Suskiv skrev 2007-02-23 21:14:41 följande:
    Jag har ingen hund men två katter, jag älskar mina katter och skulle nån av dem och ett okänt barn hålla på och dö så skulle jag rädda barnet. Valet är så självklart att jag inte kan förstå hur nån kan tänka annurlunda.Ni som svarat att ni skulle rädda hunden framför barnet, skulle ni vilja att nån lät ert barn dö för att de valde att rädda en hund isället.
    Ska jag anklaga en vilt främmande människa för att inte rädda mitt barn? Sen när blev _mitt_ barn andras ansvar? Jag som förälder borde ha sett till att barnet inte alls råkade ut för en olycka!
Svar på tråden Vem skulle du rädda? (Läs TS)