• Ximona81

Ska ja kasta mina torkade rosor ???

JAg har hört att maninte ska ha det för det för med sig dödlighet till lägenheten/ hemmet eller så ?? vad säger NI ..

jag har en korkkorg med torkade rosor från allt från min dotter föddes till andra uppvaktningar.. ska jag slänga eller spara .. vet liteksom inte själv.. har ingen så bra plats o ha de på längre..

:S

• Svar på tråden Ska ja kasta mina torkade rosor ???
  • lycklig fru

Har läst i en Feng Shui-bok att det inte är bra med torkade blommor. Tror att det hade något att göra med det du skriver om, dött/döda ting.... inte bra.
    Personligen så avskyr jag torkade blommor, så jag röstar på kasta.

~~~ När blir det vår tur?~~~
  • Trossens mamma

Många har ju torkade rosor...
    är nog mest en skröna liksom att en påfågelfjäder för också med sej död i huset osv den hörde jag som tonåring tex.

*Trossen skall bli storasyster om allt går bra*
  • Skogsstjärnan

Förr hade jag mycket torkade rosor och andra blommor. Tills jag insåg att de inte alls är vackra längre än max ett år efter att man torkat dem. Sen blir de bara gråa och dammiga. Inte alls fina! Så trots att det är minnen så tycker jag du ska kasta dem. Jag sparade min brudbukett några dagar, sen kastade jag den.

• Thursday

Buäk, samlar bara damm och annat äckel. Njut av dem när de är vackra, och kasta sen.

• Kaxmaja

Man kan göra ett tittskåp av dem. Då är de ju innanför glas och blir inte dammiga och fula. Så har min mamma gjort med sin brudbukett.

• Poena

Kasta.

Vill du absolut behålla så kan man spara t ex en fin rosenknopp från varje bukett och arrangera lite snyggt i en glasburk/vas med lock. Tar mindre plats och är finare än hela buketter, som lätt blir tråkiga efter nåt år som flera sagt.

- Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • miss kitty

gillar man det så visst, jag för min del ryser av döda blommor!!
    jag har en vad med vass-liknande strån (behandlade), stenar och några plastblommor, men där går min gräns!
    snittblommor åker ut bums när de börjar bli ofräscha!

• alsesani

Släng dom.
    Det kan kännas lite just i slängögonblicket med snart är dom glömda. Jag har slängt alla mina, och det var många...

Torkar överhuvudtaget inte blommor alls längre, minnena sitter inte i blommorna som tur är

• LilJ

trist att kasta när du ändå sparat.. inte för att de är så fint och ha det men kul ändå. själv skulle jag har lagt ner dom i förrådet bara för att ha kvar.. hehe, men de där med tittskåp var ju en bra idé tyckte jag.

Svar på tråden Ska ja kasta mina torkade rosor ???