• Ximona81

Ska ja kasta mina torkade rosor ???

JAg har hört att maninte ska ha det för det för med sig dödlighet till lägenheten/ hemmet eller så ?? vad säger NI ..

jag har en korkkorg med torkade rosor från allt från min dotter föddes till andra uppvaktningar.. ska jag slänga eller spara .. vet liteksom inte själv.. har ingen så bra plats o ha de på längre..

:S

• Svar på tråden Ska ja kasta mina torkade rosor ???
  • Tineling

Du kanske kan spara torkade blad och ha de i en glas burk eller vas. Tycker heller inte om torkade blad på tanke av feng shui.

• Tineling

torkade rosor menade jag på slutet

• yiyah

Släng ut skiten!!!! Så kan jag köpa dig en bukett nya :D

• Ellieott

tycker egentligen att det är fult med torkade blommor, men jag kan bara inte slänga mina fina rosor jag får av min pojkvän.

Jag ska börja pressa blommorna istället, blir mycket bättre. Nu pressar jag rosenbladen från några blommor. Sen kan man ju sätta in e ett album eller nåt, det ska jag göra, för jag älskar minnen. Så räcker det med ett blad eller nåra blad från en blomma som minne.Så kan man sätta in bilder och skriva där också ju!

• LillaLulla

Tja, själv försöker jag tänka på detta med feng shui och så vidare, men jag tänker ändå inte kasta något jag tycker är fint. Jag har två buketter med torkade rosor och så min brudbukett, jag har sparat dem för att jag tycker att de är fina och de har inte hunnit samla damm än. Enligt mig skulle det vara hemskt icke-fengshuigt att kasta något som gör en glad när man tittar på det!

• lindansare

Jag har slängt alla mina för att de samlar damm nåt förskräckligt.

• CuteElliz

jag skulle nog lägga alla bladen från blommorna i en burk me lock eller ask me lock för den delen för på så sätt kan du spara dem om du vill, men kan slippa en del av dammet...

• Rödklöver

har oxå haft dilemmat! men slängde en del och sparade vissa som
    jag knipsade av, jag slängde skaften och sparade själva rosen. Nu har jag några på ett silverfat runt blockljus. det är ganska fint ... sen kan man lägga undan dem ett tag så de inte dammar igen.

• TjorveniSkåne

Jag läste fel och trodde det stod trosor

• Tjej 83

ja hade massor efter min student men de kastade ja när ja flyttade.
    sen ficm man ju nya för vissa dagar som födelsedag o alla hjärtans dag osv. men de slängde jag när ja tapetserade om.
    sen kom de nya igen.,

men alla åker ut när ja antingen flyttat (vilket jag inte ska mer iaf inte på ett par 1 år)
    elelr så åker de t när ja ska tapetsera.

men ja tycker de är fint. o de är ju någe man fått för nåt särskilt. så dem sparar jag. men som sagt bara ett tag.

• Alvi

Hahaa, jag läste oxå fel, och tyckte det stod "Korkade trosor"...!!

Släng dem, allt enligt Feng Shui-principen att man inte ska ha nåt dött hemma!

• LillaLulla

Hmm, men ifall man inte får ha något som är dött så kan man väl inte ha textilier så som bomull heller? Eller till exempel trähyllor eller -skåp? Allt det är ju döda växter! Hur förklaras det i feng shui-läran?

• mamma me tre

bara slänga..samlar bara massa damm!!! blommor ska vara levande tycker jag!

• Lillan54

Min åsikt är att du inte ska slänga något du tycker om väldigt mycket/är väldigt fäst vid. Men är det bara något du är osäker på och inte bryr dig mycket om egentligen så är det ju bara att kasta. Feng shui eller ej - gör inget du kommer att ångra när det gäller minnen!

• Paulina84

Jag har torkade rosblad i badet när jag myser =)

Svar på tråden Ska ja kasta mina torkade rosor ???