• Ximona81

Ska ja kasta mina torkade rosor ???

JAg har hört att maninte ska ha det för det för med sig dödlighet till lägenheten/ hemmet eller så ?? vad säger NI ..

jag har en korkkorg med torkade rosor från allt från min dotter föddes till andra uppvaktningar.. ska jag slänga eller spara .. vet liteksom inte själv.. har ingen så bra plats o ha de på längre..

:S

• Svar på tråden Ska ja kasta mina torkade rosor ???
  • Sarius

Jag jobbar med levande blommor.
    Och jag tycker det är en styggelse att ha torkade rosor!
    Fult och stelt.
    Usch, nä släng dem!!

Spädbarn sover aldrig, de ligger bara på laddning.
  • Themis

Jag sparade en ros från varje bukett ett tag när jag var lite yngre-det blir fort nog en bunte ändå ju. Släng när de blir dammiga.

• Naimas mamma
    Jag tycker det är fult och det samlar damm. Har själv sparat sånt förr, mest för att man fått det vid nåt minnesvärt tillfälle. Men det blir bara äckligt efter ett tag så nu slänger jag!
  • Sarius

För att skoja till det lite:

Om en yuccapalm i kruka dör, då sparar man ju inte den.
    Så varför sparar man döda rosor?

Spädbarn sover aldrig, de ligger bara på laddning.
  • Ximona81

så ant så sant.. tackar.. de krasas ju sönde o samlar damm de pker ut helt enkelt..

• Hannah74

Släng! Jag tycker det är hemskt m döda blommer i mitt hem- men alla är vi ju olika!

Vågar man hoppas?
  • minitrollet

Enligt Feng Shui så symboliserar torkade, vissnande och döda blommor dålig energi.
    Det är kanske därifrån du hört det.
    Om du tycker hemskt mycket om dem så kan du ju behålla dem, men
    jag föredrar att kasta efter att de vissnat.
    kommer ju massa nya blommor in i ditt hem...

• Josie O

släng dom. men inte för "dödens" skull utan för att de samlar damm och damm och damm och för att det sällan är snyggt med massa torkade blommor i huset...

Svar på tråden Ska ja kasta mina torkade rosor ???