Inlägg från: Qarina |Visa alla inlägg
  • Qarina

    Pengar till tonåringar

    Jag har en dotter som är 19 år som fortfarande går i skolan och därför bor hemma. Hon pratar ofta om vilka rättigheter hon har men däremot inte om sina skyldigheter. Hon är väldigt dålig på att hjälpa till hemma så det har blivit så att jag har dragit in på alla pengar till henne för jag vill att hon ska prestera någonting om hon ska belönas. Det enda som hon får är studiebidraget. Hon klagar jämt på att jag är så snål å talar gärna om vad alla andra får. Nu var hon hos sin pappa och diskuterade underhållet från honom oxå å ringde till mig å var skitförbannad för att det inte har gått till henne. Hon vill iaf inte äta vår äckliga mat så hon vill ha pengarna så hon kan köpa sin egen. Jag påpekade hennes telefonsamtal som jag får betala för å att hon aldrig släcker lampor el. datorn efter sig och det kostar ju oxå.
    Det skulle vara intressant att höra från er andra hur ni gör med era tonåringar. Hon är ju myndig nu så egentligen kan man ju kräva att hon ska ut och jobba, men nu pluggar hon ju en termin till. En del säger till mig att hon tom borde betala för sej hemma men jag tycker att det är för mycket. Men jag tycker att det är dags för henne att växa upp å ta ansvar för sina handlingar. Vad tycker ni? Hur mycket ska man ge sina ungdomar egentligen? Finns det några normer att gå efter?

Svar på tråden Pengar till tonåringar