• zezz

Infektion efter äggledarröntgen?

Hej!
    Slänger in frågan här och hoppas få svar.. Har precis gjort ett misslyckat IVF och har nu fått remiss för äggledarröntgen. (Min läkare tyckte inte att jag behövde göra undersökningen innan IVF..) Ska 3 dagar innan ta antibiotika för att minska infektionsrisken vid undersökningen. Visste inte att det var så stor risk för infektion att man måste äta antibiotika innan... Har någon av er som gjort undersökningen råkat ut för infektioner? Och måste man vänta med att ha sex efteråt? Har nämligen hört att undersökningen kan göra det lättare att bli gravid och då vill man ju inte missa tillfället vid nästa ägglossning. Det kan ju funka..!

• Svar på tråden Infektion efter äggledarröntgen?
  • zezz

Nä, den undersökningen var jag tvungen att göra innan IVF. Tror man måste det för att kolla att allt ser bra ut där inne, i livmodern. För att ägget ska kunna fästa typ..

• zezz

Äggledarröntgen är för att kolla passagen i äggledarna.

• zezz

Eftersom det inte funkade denna gången med IVF och jag känner att jag inte orkar gå igenom det en gång till nu på direkten, utan prova på egen hand igen, så tänkte jag att det är lika bra att kolla att det inte är stopp i äggledarna. Min läkare tyckte jag kunde köra på IVF utan att kolla dem först. Lite dumt av honom kan jag tycka.. Varför inte liksom? Ville han bara tjäna pengar eller? Hm.. Undrar vad det är jag ska göra, som måste äta antibiotika innan..?

• zezz

Honeyflowers: Maken och jag är utredda och man hittar inga fel hos någon av oss. Efter att vi försökt få barn i ett år på egen hand men inte lyckats så bestämde vi oss för att prova IVF.

• zezz

Tack så jättemycket för svaret lillatilla!

Svar på tråden Infektion efter äggledarröntgen?