• Louise3

Inga mera barn?

Hej!
    Vi har försökt att bli med barn i 1,5 år nu men det blir inget...Det som är konstigt är att vi har 2 barn redan och dom blev till på första försöken! (Endast en mens innan det blev napp). Vi är båda 33 år och känner att vi börjar bli lite uppgivna nu. Vi skall gå på utredning nu men det känns så overkligt och jag har börjat tro att någon av oss har någon allvarlig sjukdom eftersom det inte blir något. (Paranoid - jag vet). Jag har inte läst något inlägg om det här problemet så jag skulle verkligen behöva höra om det är någon som har bra tips på vad som kan vara fel (eller bara få lite peppning). Jag vill tillägga att jag hoppas att ingen av er som inte lyckats ALLS tar illa upp för jag kan förstå om ni blir irriterad på mig som gnäller när jag redan har två barn. Men det ÄR en stor sorg för mig också. Ibland har jag tänkt att vi struntar i det men nu är min längtan så stor. Kram på er!

• Svar på tråden Inga mera barn?
  • So nice

DOm säger ju att det har en viss inverkan det psykiska.
    Alla säger ju slappna av tänk inte på något men hallå hur lätt är det?
    För mig gick det till slut pga att jag började tänka på annat.
    Eller så var det helt enkelt perfekt timing vad vet jag. Vilket fall som helst är det hemskt och man går igenom miljoner tankar dagligen hela tiden. Jag blev smått fixerad till slut..
    Lycka till

• BEJA

Jag o min man lyckades på första försöket den dagen vi bestämde oss för att försöka skaffa barn. "Lätt som en plätt". Fick en underbar son -01. Planerade barn nr två ca 1år senare..o denna gången gick det minst lika lätt..men tyvärr slutade det i missfall. Nu har snart 5 år gått sedan dess. Vi hade börjat lägga "syskongörat" på hyllan. Gett upp ivf..o "allt det där" o börjat acceptera att det inte skulle bli fler barn. MEN skam den som ger sig! Är i skrivande stund gravid igen o denna gången lyckades vi helt på egen hand!
    Det är lätt att säga "slappna av, tänka på annat"..men då man befinner sig där..så vet jag hur förb...at svårt det är. Man vill ju inget hellre än att bli gravid..o att koppla bort den tanken är ju i stort sett omöjligt! Men jag tror iaf att det har en viss inverkan. Då man minst anar eller förväntar sig ngt så händer det under!
    LYCKA TILL!

• Öland2barnsmor

Hej
    Försök att ta dessa tester TPO , T3 ,T4 ,TSH
    alla 4 är lika viktiga ..
    Dessa har med ämnesomsättningen att göra . när dessa är fel så blir det svårt att bli med barn . fick själv HYPOTYREOS vid min 2 GR . kunde slutat illa .. är glad att jag har en son på snart 4 år..

• Öland2barnsmor

ska bara tala om att jag fick en dotter nu i Jan-2007 ..
    så jag är 3barnsmor .. undra om det går att byta titel ???

• Mumle

Louise3, jag vet hur jävligt det känns. Du är allt annat än ensam med alla frågetecken och vita fönster på grav-stickan....
    Vår dotter kom till 2 veckor efter att vi slängde p-piller kartan och eftersom jag tidigare gjort en abort (pga att min kille och jag bara varit ihop 1 månad) tog jag för givet att jag var fertil som ett vårgräs. När vi så ville skaffa ett syskon tätt så var det som förgjort. Kontroll karusellen var utom sig. Kissa på stickor, varannan dag sex, temp, Folsyra, akupunktur... you name it. Sen testade vi inseminationer på Sophia hemmet, det ger bara verkan om killens spermier är taskiga och detta var inte vårt dilemma. Dilemmet var att alla undersökningar pekade på att det såg kanon ut - bara tuta och köra. När vårt äktenskap började knaka och jag inte orkade träffa vänner pga att jag TRODDE att dom KANSKE skulle berätta att dom skulle ha barn, förstod vi att nu krävs det stora släggan. Vi betalade 42 lax och gjorde IVF i Falun. Där fiskade dom ut massor av fina ägg och efter ett misslyckat försök blev jag gravid på andra försöket och är på god väg att få ett till barn...

• Marelb

Öland2barnsmor: Det går att byta titel. Har själv gjort det. Det kostade 30 spänn har jag för mig men det var det värt.

Önskar er alla lycka till! Har själv två barn som har blivit till lätt. Så varför gå in och läsa såna här trådar så att man blir orolig för att inte kunna få en 3:dje... ?!

Jag tror att det har lite med att göra att fertiliteten faktiskt sjunker ju äldre man blir och sedan om det inte lyckas så sätter det sig på hjärnan...

Lycka till i alla fall!!!

• Cazz

Hej alla!

För oss tog det 15 månader innan vår son kom till. Nu har vi försökt sedan oktober o inget händer. Ringde faktiskt min kvinnoklinik imorse o bokade tid.  Jag tror att jag inte har ngn ägglossning så jag vill ha något som sätter igång den. Kanske var det en ren lyckoträff när jag blev gravid förut. Trist är det ivarjefall!

Det här med psyket..... jag vet inte om det påverkar "så". Kvinnor blir ju gravida i krig och svält. De om något har ju psykiska påfrestningar om något.... Förstår ni hur jag menar?

Kram!

♥♥♥
  • LillaMy1984

Tog oss över 1,5 år att bli gravid med första. Nu har vi försökt i nio månader och inget händer. (Vet att det inte är så länge). För min del hoppas jag på plus snart men fortfarande finns ju oron kvar med tanke på att man försökte så "länge" med första...

• Cazz

Lilla my

förstår dig verkligen..... vet du "varför" dettog sån tid? Har du ÄL?

Har ni andra kollat er med älstickor o liknande? Det har inte jag, men känner på mig att jag inte har äl...

♥♥♥
  • LillaMy1984

Jag har dessutom en väldigt oregelbunden mens. Så allt är ju svårt att veta. Kan hoppa över en månad osv...

• Cazz

Har ni någon klinik i er kommun att vända er till? Jag ringde idag. De får kolla upp mina värden nu... (igen) var där förra gången men då ville läkaren ge det några månader till. Nu ger jag mig inte!

♥♥♥
  • LillaMy1984

För min del ska jag låta det gå ett tag till innan man börjar ringa. Fast trist är det ju då man tar ett test och det visar minus. Bara mensen som hoppar över lite igen...

Svar på tråden Inga mera barn?