• VivviM

Hur gör ni ekonomiskt?/kläder

Min bonusdotter bor hos oss varannan vecka och mamman har hela barnbidraget. Jag kan ibland tycka att min sambo är lite för snäll där för vi köper oftast alla dyra kläder som vinterkläder, stövlar mm. Tjejen har en garderob här och en hos mamman men får givetvis ta med sig kläder som hon trivs i till mamman men det kan också irritera mig att det inte kommer tillbaka. Det tycker jag borde vara självklart eftersom hon är jättenoga att det hon skickar med kommer tillbaka. Ska väl vara lika! Dessutom har hon nog mer kläder hos oss eftersom mamman inte verkar tycka det är så viktigt utan hon har mycket ärvda och slitna saker därifrån. (säger inte att det är fel, måste ju gå utifrån hur mycket pengar man har men jag menar att det då är lättare om vi har delade kläder eftersom vi tycker det är kul med snygga kläder och också har råd med det). Men det får ju inte utnyttjas av den andra parten. En gång kom tjejen hem och sa att hon behövde skor till gymnastiken + tofflor att ha i skolan och att vi skulle betala det för vi hade två löner och hennes mamma bara en! Känns lite otroligt att en 6-åring skulle komma på nåt sånt själv. Men så är det ofta. Mamman anmälde till nån dans och ringde min sambo och sa att han fick lov att betala 700 kr för anmälan för det hade inte hon. Dessutom hade hon inte frågat om han kunde skjutsa till dansen (4 mil bort) varje söndag.
    Så visst känner jag igen mig i TS inlägg, tror det är rätt vanligt...

• VivviM

smulan73: Skönt med en sån här tråd för oftast är det ju bonusföräldern som är "the bad guy". Den elaka styvmodern men det behöver ju inte alltid vara så....Vi har ju också ett gemensamt barn och ett till på väg och självklart älskar man sina egna barn mer på nåt sätt men här gör vi ingen skillnad på barnen utan alla är del av samma familj....Sen måste jag ju påpeka att mamman till min bonusdotter inte på nåt sätt är elak eller så mot oss utan alltid trevlig men hon utnyttjar min sambos snällhet till max. Känns ibland som han dansar lite väl efter hennes pipa och det har vi haft våra duster om vilket ju är trist....

Emilia - min ängel, min inspiration, mitt underverk, mitt älskade lilla barn, mitt allt!
Svar på tråden Hur gör ni ekonomiskt?/kläder