Inlägg från: Anonym (funderar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (funderar)

Transplantation HJÄLP!

Undrar om det är någon som vet hur det fungerar med transplantation. Säg att min vän är sjuk och behöver transplantera sin lever för att överleva. Kan jag då få hjälpa henne? Om allt stämmer då såklart... Är det överhuvudtaget möjligt att få ge en del av sin lever till sin vän?
    Om det är någon som har någon slags information om det här så vore jag tacksam!!!

• Svar på tråden Transplantation HJÄLP!
  • Anonym (funderar)

Ok, tack för era svar även om ni verkar ha lite olika uppfattning.
    Vore tacksam om bara dom som verkligen _vet_ någonting om det här svarar. Är inte intresserad av oseriösa svar utan något belägg bakom, tack! Min vän är mycket sjuk och kommer dö.
    Jag vet att man kan donera en bit av sin lever, det är nämligen som Snirkel skriver att den växer till sig, både hos mig och den jag vill donera till.
    Min fråga är om det är ok att donera till någon som man inte är släkt med!? Någon som vet snälla?!? Kan inte hitta någon information alls på nätet...

• Anonym (funderar)

Lite svårt det där med att ringa hennes läkare. Jag vill helst inte förklara alla omständigheter.
    Hur får jag tag i en transplantationskoordinator? Kan jag ringa det sjukhus jag vet hon ligger på?

• Anonym (funderar)

Inte meningen att låta otacksam men jag vill inte förklara mer.
    Verkligen, tack för du tar dig tid att svara....

• Anonym (funderar)

Ok, tack...
    Vill så gärna hjälpa min vän och hennes barn

Svar på tråden Transplantation HJÄLP!