• Åsalie

v 34 - klump i halsen! Fler?

Jag har sedan några veckor (månader?) tillbaka haft en klump i halsen hela tiden...

Påminner väldigt mkt om när man ätit för mkt/för snabbt och maten lixom fastnat lite i strupen. Då man dricker ett glas vatten brukar maten dimpa ner,... MEN det går alltså inte nu.

Det är ju ingen matbit som sitter där förstår jag ju... men det känns exakt så!

har fått för mig att det känns så för att det är så trångt i mig... men är det så? Ska till BM idag, och fråga... Men ville höra ifall det finns fler som känner såhär?! Som är höggravida!

• Svar på tråden v 34 - klump i halsen! Fler?
  • Åsalie

Ojdå...

Okey,...jag som var övertygad om att det var gravrelaterat,...

tack för tipset.....ska kolla detta med BM idag, och sen kanske jag måste kolla vidare då....

vad är d för nåt du äter?

• Åsalie

Jag har nu tagit blodprov för att utesluta sköldkörteln....

Ska även köpa gaviscvon, lr va d heter...

Men är det alltså inte för att det är så trångt, med magsäck, och alla tarmar å sånt???

Det trodde ju jag......

• Åsalie

Åh tack för era svar!!!

Globuskänsla....Kanske nåt sånt?? Ska söka på google...

På mig gör det inte ont alls, det bränner inte heller, MEN det känns exakt som att jag svalt för mkt torr mat på en gng, som fastnat i övre strupen, jag dricker vatten för att "få ner" den, men utan att lyckas...

tack !!

• Åsalie

hittade detta nu

Diffus struma: Vanligast. Tonårsdebut eller vid graviditet. Hyperplasi av follikelepitelet som med åren blir fokal. Fokala nekroser ger multinodös utveckling och inte sällan autonomi med hypertyreos.

säger mig inte så mkt dock ;p

Men det kan uppstå vid graviditet!!! Måste ju vara det jag har eller?

nån som har erfarenhet av detta? *ska söka mig vidare*

tack mercedes, ska även söka på reflux!

• Åsalie

Tack alla!!!

en sak jag tänkt på är ....att det nästan till 99 % enbart kommer på kvällen/natten...kan omöjligt ligga på rygg då...

• Åsalie

Lepa - jag ska åxå testa gaviscon, lr va d heter....

min BM visste inte heller va d va, men tog blodprov för att utesluta sköldkörteln,....hon har inte hört av sig så d borde nog inte va d...

globus kan d ju vara, men det känns verkligen fysiskt, och inte det minsta ångestladdat, men men,....sånt har ju hänt förut...

att det mentala ger fysiska utslag.....typ..

ska berätta ifall gav. funkar...! kram

Svar på tråden v 34 - klump i halsen! Fler?