• IzabellaHampuz

Fler från Sydkorea

Är det fler som är adopterade från sydkorea?!
    Hör gärna av er, vore skoj att "prata" med fler som är adopterade från samma land =)

• Svar på tråden Fler från Sydkorea
  • Dartmamma

Hej Hej .. jag åker som sagt till Korea nu i maj .. kommer bli på både gott o ont ... berättar mer när jag kommer hem

(¯`°?.¸ ღ Älskar min man & mina 3 söner ღ ¸.?°´¯)
  • Fijalotta

TTs mamma: Ja, det måste du verkligen göra. Skulle vara jätteintressant att höra om ju =)

• Dartmamma

Klart jag gör det .. kan visa lite bilder för er som vill se med för kameran åker ju självklart med

• Tojje

TTS mamma ja det vore skojj att se.

Är det många av "oss/er" adopterade från korea som varit på ett återbesök?

Någon som är med i akf?
    Var det under några år för säkert 10år sedan men har inte blivit något av det då jag bott för tokigt till från deras säte i sthlm.

(akf-adopterade koreaners förening).

• Fijalotta

Jag har inte varit på återbesök men jag hade tänkt att åka tillbaka någon gång. Kommer nog att kännas mer intressant nu när man själv får barn. Tror nog att man kommer att bli mer nyfiken på sitt ursprung då.

• Dartmamma

Har haft planer lite till o från men nu när jag får med mig min mamma som adopterade mig .. när min äldsta son blivit så pass stor att han förstår ... så är det dags att åka ... kommer vara jättejobbigt men det är jag helt med på att det kommer bli ... men tänk på mig när jag är där .. ska besöka barnhemmet om det finns kvar o kolla vart polisstationen ligger där dom fann mig ... sen ska jag försöka besöka SWS el va det nu hette ... mitt minne är bra men kort ...

Hoppas ni alla håller tummarna o som sagt tänk på mig lite

• Dartmamma

Gör en liten efterlysning här ... inte för att jag vet om det ger resultat men jag provar ... ni kan ju ha bytt namn men känner ni igen er så hör av er el om ni som läser vet vilka dom är så hojta till är ni goa

Söker:

Mi född i Korea 10 Juli 1969 adopterades av Solveig o Thorbjörn Falk då bosatta i Handen 29 Oktober 1970

Charlotte född i Korea 26 mars 1970 adopterades av Eva o Bengt Lundgren då bosatta i Karlskoga 29 Oktober 1970

Jenny - Maria född i Korea 27 Januari 1967 adopterades av Yvonne och Bo Nord .. du hade även bröder Håkan Henrik & Gustav ....

• elin3

hej alla,
    jag är också adopterad från korea. var 6 månader då jag kom till sverige. har fått kontakt med min biologiska familj och var där och hälsade på år 2002. nu väntar jag första barnet med BF 5 augusti i år.

• Dartmamma

elin3 - åh vad kul ... jag tror inte jag får tag på mina biologiska föräldrar men ska ändå bli kul att få åka dit ... har ju 3 barn med svenska män

• IzabellaHampuz

Så roligt och se att det är så många som är adopterade från sydkorea. Ser ut som att det är fler än man tror.

Svar på tråden Fler från Sydkorea