• år78

    journalen

    hej

    jag förlorade min mormor för 3 år sedan i canser strupcanser

    hon pratade aldrig om sin sjukdom
    hon sa aldrig något
    så när hon dog trode ja hon hade skrivit brev med allt va hon kännde osv men vi hittade aldrig något i från henne
    hon gik på samtal hos en kurator på canser kliniken
    men  vet ju aldrig vad dom pratade om

    jag är väldigt nyfiken på det
    får jag läsa typ jornalerna från kliniken och kuratorns anteckningar???

    någon som vet  något så skulle ja vara tacksam
  • Svar på tråden journalen
  • alexiiz

    Hej !!
    Jag jobbar med journaler när jag inte är mamma-ledig... Det bästa du kan göra är att be den närmaste anhöriga till din mormor att höra av sig till det arkivet där hennes journal finns (om hon har en man eller kanske din mamma). De kommer att vilja ha ett skriftligt brev med din mormors personuppgifter m.m. Sedan kommer de att skicka journalen hem till dig/er.

    Hoppas att det går bra !!

    Mvh Alexandra

  • cloudberry79

    För det första vill jag ha sagt att änglarummet är till för de som förlorat barn, inte om sjukvård i allmänhet som så många verkar tro. Jag vet inte hur många inlägg jag anmält för att folk placerar sånt här i änglarummet.

    Sen.. Jag går själv hos kurator och hon spelar inte in eller antecknar något av det vi talar om på våra samtal, det enda som journalförs är att jag varit där, inte vad jag sagt.


    Ängeln Adrians mamma
  • Mjukis82

    Precis som cloudberry79 går jag också hos kurator, och hon antecknar inte heller ngt av det jag säger... det enda som antecknas är att jag varit där.


    Mamma till Isabelle i himlen och Plutten i magen
  • år78
    hej
    beklagar om ja trängde mig på

    någon som kan tipsa vart  jag kan lägga mitt inlägg ??
    ber åter igen om ursäkt
Svar på tråden journalen