Inlägg från: JääJää |Visa alla inlägg
  • JääJää

Yrsel, symptom på havandeskapsförgiftning?

Har en liten fråga som gör mig smått förvirrad.
    Jag hade högt blodtryck på förra kontrollen (igår) 145/95..
    BM sa att jag skulle ringa förlossningen om jag fick ont i huvudet och magsmärta o så...
    Men har läst lite här om yrsel, att det ska vara ett symptom på havandeskapsförgiftning, är det verkligen det?
    NI som haft det hur har det känns när det gör ont i magen, konstant?

• Svar på tråden Yrsel, symptom på havandeskapsförgiftning?
  • JääJää

Tack, har inte läst om det på någon fakta sida heller, att det ska vara det.
    Undrade bara vad yrseln hängde ihop med eftersom jag nu har högt blodtryck... hmm

• JääJää

Jag hade ingen äggvita i urinen igår.. och har haft normalt tryck hela tiden är i vecka 38 nu... min andra graviditet.

Alltså magsmärtan ska vara som ett tryck i magen någon som vet om den ska vara konstant eller om den kan komma o gå?

• JääJää

Läängtar: det vore ju trevligt om det var på g... har haft lite sammandragningar så vem vet. Dock sa ej Bm något om detta.

• JääJää

Jag ska till min BM i morgon igen. Idag har jag bara vilat o mår bättre har en vän som kommer hit sen så jag får avlastning med mitt andra barn(maken är borta i veckan) och hon kommer stanna över natten ifallatt det skulle hände något, skönt. Men blir det värre in mot kvällen så ska jag ringa/åka in till förlossningen i alla fall.
    I natt har jag inte haft några besvär alls. Sovit som en stock förutom promenaderna till toaletten:)

• JääJää

Tog bt idag... 125/80... så allt är bra! *skönt*
    tack för svaren!

Svar på tråden Yrsel, symptom på havandeskapsförgiftning?