Inlägg från: Spindelskratt |Visa alla inlägg
  • Spindelskratt

Bromölla del III

Happ, nu har jag ringt till Villandsgården o bokat träff idag kl 16.00. Sambon tyckte det var lite dyrt men det löser sig säkert. Den var ledig vårt datum iaf tack vare ett återbud så de vill ha svar snabbt. Men jag vill inte boka något jag inte har sett

Shit, nu blev jag nervös ju... *ASG*

• Spindelskratt

Trollet: Säger du det

Leon: Åh, en liten Hugo Boss Så hemskt med farmor, har varit med om desamma, träffade min moster dagen innan hon bara dog utan förvarning. Det är hemskt!

Nu har vi iaf bokat Villandsgården, den var ju verkligen jättestor, vi får nycklarna dagen innan vid 16 tiden så då gäller det att ligga i. Kyrkan hann vi inte med att besöka igår, den får vi ta när jag är tbx från stockholm. Den är ju bokad så det är ju ingen panik.

Måste bara hitta övernattning till gäster i Fjälkinge typ ...

Har bestämt oss för att skicka iväg inbjudningarna i slutet av Juli.
    Då har vi tid att be folk om hjälp med det sista som ska fixas. Inget stress då.

• Spindelskratt

mia: Jag lovar att hojta var så säker

Fika hade varit gott men jag måste städa hela huset själv, loke lär inte hjälpa till så mkt o sambon slutar kl 19 ikväll. Imorgon kommer nämligen mamma o mormor hit o söndag flyger jag *phu*

• Spindelskratt

Mia: Haha, jag skulle gärna se min mormor städa. Hon som kommer att få problem när hon ska ta sig upp för trappan för att komma in, så vi ta in henne via balkongdörren.

Så nu sover gossen o jag ska äta frukost.

Men det finns ju massor att göra, mata ankor, gå till stranden, plocka pinnar, sten, blommor allt man kan hitta i skogen, klistra o måla en fin tavla av det.
    Gå på bibblan, bada...tror nog att du kommer på något

• Spindelskratt

Fy vad varmt det är, alldeles för varmt för att städa för mig. Har tokstädat ovan vån halva dagen o har äntligen flyttat in Lokes säng till hans rum o slängt ut vaggan som stod där. Har sorterat hans för små kläder i påsar, samt lagt han första kläder i hans "första sparar låda" Nu sover han gott iaf i vagnen ute i skuggan

Så nu ska jag bara ta två vån o städa o det gör jag genom att sitta här

För mig är den 28 bäst gällande fikan, är ju o stockholm den 21.

• Spindelskratt

ÅHHH... ARG!!!!
    Sambon ringde o berättade att grannen har överklagat beslutet om tomten vi har ansökt.

Tar det från början. Till vårt hus angränsar en bit tomt ca 400kvm, denna tomt har tillhört huset en gång på 70 talet men ägaren då sålde den till kommunen. Tomten används numera som tipp av grannarna som bor runt den.
    Vi har ansökt om att få köpa tomten av kommunen. Kommunen har godkännt vår ansökan o de betalar samtliga kostnader vi betalar endast en struntsumma.
    Kommuen skickar ut papper till de grannar som gränsar till tomten där de frågar om någon vill göra anspråk på den.
    En granne har tagit ca 4m av tomten. Detta vet inte kommunen om.
    Vi går in till grannen berättar att vi ansökt om tomten men att de kan behålla sin bit på 4m för vi bryr oss inte om den. Grannen accepterar inte det förslaget istället så överklagar han kommunens beslut om att sälja till oss.
    Kommunen har nytt möte och grannen blir anmäld av kommunen för stöld samt så får han en summa att betala.
    Detta godtar inte grannen utan han lägger in om en ny överklagan.
    Kommunen avslår den. Grannen har då 3v på sig att överklaga igen vilket han har gjort idag, sista dagen av de 3v.

Jag fattar inte alltså...
    Hur fan är man skapt om man överklagar en bit mark man har snott från kommunen o dessutom där kommunen anmäler en för stöld, då fortsätter man att överklaga!!!

Om grannen inte hade överklagat så hade vi fått tomten för länge sedan samt så kunde grannen behållt sin del o allt hade varit frid o fröjd.

Nu ser det istället ut som om vi ska bli ovänner för tid o evighet med dem *Suckar*

Och stackars er...ni hängde säkert inte med ett smack..Fundersam 

• Spindelskratt

mia: Ja jag håller med, de får skylla sig själv de har ju gjrot bort sig om man säger så.

Det är vår granne som bor på andra gatan...hmm...vet inte hur jag ska förklara *S*
    Vi har en granne som bor vägg i vägg med oss, denna granne bor sist på gatan alltså på hörnet, runt hörnet kommer då grannen som klagar. Den grannen har bara sin tomt gränsande mot oss, vi ser dem bara när de är ute.

• Spindelskratt

Godmorgon!

Då är avresedagen för oss här. kl. 14.00 sitter vi på planet o jag hoppas att allt går vägen o att gossen är snäll. Men det är han ju alltid...Ehhh..Oskyldig

Jag reser hem igen den 22 men lär säkert titta in lite då o då ändå, så ni slipper mig inte helt.

Ska duscha, äta o packa det sista nu så det är klart

Ha en härlig dag!

Fika för mig passar bäst den 28

• Spindelskratt

Kikar in en snabbis o bestämmer genast att fikan ska vara den 28

Här i stockholm fick vi snöstorm igår kväll, som tur va så var det inget som stannade kvar, men blåsten stannade dock kvar. full storm här.
    Systerdotter är så duktig o har nu klarat av sin inskolning på förskolan som det heter, hon har alltid sagt dagis innan o vi har nu förklarat för henne att det bara är små barn som går på dagis. Hon som numera är så stor som går på förskola ska ju givetvis sova utan napp, bara bäbisar har ju napp. Har pratat med henne om detta hela veckan. Hur stor o duktig hon är m.m.
    I onsdags så sa vi att hon kunde prova sova utan napp, hon kunde ha den i handen. Men kl 01 gav vi upp då fick hon nappen o somnade, sedan tog vi den.
    Igår kväll mutade jag henne med 2kr om hon sov hela natten utan napp. Jag la pengarna på köksbordet o hon var uppe flera gånger innan hon somnade för att kolla att de låg kvar. Hon somnade utan napp. Det första hon gjorde imorse var att rusa upp o ta pengarna o berätta att de var hennes för hon sov utan napp

Och Loke råkade ut för en olycka i tisdags, han satt på golvet med nappen i munnen o tippade över på sidan. Slog sig så illa så strängen från ovanläppen till tandköttet brast, Blödde fruktanstvärt mycket. Syterdottern blev ju rädd o sprang gråtande ut. Fick ta en blöt handduk o trycka mot Loke. Blev orolig då han precis fått fram sina tänder där med alla 4 framtänderna har visat sig uppe. Tur i oturen var syrrans granne hemma som visar sig vara tandläkare. Hon kikade på det o tyckte att vi ska ringa till bvc på måndag, om det ser värre ut. Men idag syns inte ett spår av någon olycka.

Nu vrålar två ungar här...får rusa...

Kram vi hörs!

• Spindelskratt

Hemma

Nu är vi hemma igen, gossen var så duktig på flyget hem med. *stolt*
    Jag var lite orolig för hur han skulle reagera mot sambon igen, men inga problem han sken som en sol o drog genast honom i håret *S*
    Skrattade när han hamnade i gåstolen, den har han saknat helt klart o vovvarna har han med saknat.

Idag ska jag börja stenhård diet, ska köra en 10dg kur där jag vet att jag går ner en del. Efter det så kör jag en rivstart av GI.

Men fika gör jag gärna ändå iaf en kopp kaffe kan jag ta

Håller med om att vi kan fika en dag i veckan, kanske vi kan ta varannan vardag o varannan helgdag. Böckmans eller ej spelar ingen roll fast kanske roligare hemma hos någon nu när det blir fint väder kan man sitta ute.

Någon som vill med på Öppna i veckan. Funderar att gå på onsdag f.m o torsdag e.m.

Svar på tråden Bromölla del III