Inlägg från: Spindelskratt |Visa alla inlägg
  • Spindelskratt

Bromölla del III

Skriver bara nått så jag får den i favoriter

Och FY! vilket skitväder vi har idag, tur man kan sitta framför brasan o gosa

Ska kika på länkarna...

Hörs!

• Spindelskratt

Mia: Fika är ett tvunget måste när du är hemma, vi måste ju höra vad solen sa
    Trevlig resa o tro inte att vi är avisar, nädå, vi trivs så bra i snöstorm, blåst o kyla

emli: Norje ligger väl inte så nära Bromölla så jag tror inte att vi blir störda. Har inte bott här sålänge så jag vet inte hur det är.

Pussel: Har ni flyttat färdigt nu? Och hur går det med magen

• Spindelskratt

Snöar det eller vad, ytterdörren får jag inte upp inte för att jag vill ut eller så men vovvarna skulle vilja *S*
    Någon som vill skotta ut mig

Tror jag ska packa ihop mig o följa med i Mias väska, snacka om surprise när hon hittar mig *S*

• Spindelskratt

Herregud vad mkt snö är totalt insnöad här o fick gå upp kl 04.30 imorse o hjälpa sambon skotta ut bilen. Han kom väl ngt försent till jobbet men han kom fram för då ringde han.

Gillar verkligen inte snö

Pussel: Vad kul! Skönt när allt är på sin plats igen

Hanna: Jobbigt med skendräktiga hundar, ett tips är att ta bort alla nallar som är valpar, samt mindre mat o mer motion

• Spindelskratt

mia: Jag byter gärna snön mot er värme Hur varmt har ni?

Jessica: Jag tycker du gör helt rätt o jag förstår inte hur du lyckats stå ut så länge som du gjort. De verkar inte riktigt friska på det stället! Smart att börja plugga, kanske något man själv skulle fundera över...

Leon: FY! vilken resa ni har haft med allt. Jag som har tandläkarskräck går inte dit förrän det gör för ont vilket blir väldigt sällan. Fixar det helt enkelt inte. Så jag ryser när jag läser om alla dina besök kan inte det vilda föreställa mig vilken smärta. Skönt att vara hemma igen o nu kan det väl inte hända mer olyckor hos er. Upp med hakan! *kram*

Jag har förresten bokat flyg till stockholm i april med gossen. Ska bli skoj att resa men jag är redan nervös för hur gossen ska klara det.

Och hans andra tand är på väg med o den är sylvass han hugger verkligen efter allt *S*

• Spindelskratt

Jessica: Vilken tur du tycks ha! Lycka till nu o jag håller tummarna

Förresten är det inte dax för fika eller öppna förskolan snart

• Spindelskratt

Fråga: Vilka dagis är bra i Bromölla o vilka har dåligt rykte o vilka ska jag undvika.
    Berätta vad ni vet om dagisarna (heter det så)

Hur många kan man anmäla sig till?
    Får man besöka de man vill?
    Har jag som är arbetslös rätt till dagis på samma villkor som de som har jobb eller de går före i kön?
    Hur lång kö brukar det vara?
    Hur många får man ansöka till?
    Vad ska vi tänka på, tips o råd . Tack

Och vårt tak har blivit fuktskadat (kolla galleriet) Jätteskoj! *not*

Vad gör ni annars då?

• Spindelskratt

Tack för svaren om dagis. Gossen blir ju 6 mån till helgen så det är ju hög tid att ordna honom i kö.

Ska leta reda på de dagis som ligger nära oss. Vet ju om ett dagis bredvid Humleskolan men det vill jag inte ha, ligger ju så nära Tiansvägen. Känns så osäkert. Fast de är kanske jättebra där

Usch, vad svårt det är..

Ska köra runt på onsdag till alla dagis o se var de ligger. Sedan ringer vi o frågar om vi får komma på besök.

Jessica: Kan bara hålla med Hanna gällande ditt jobb. Jag hade somnat direkt men det är ju lättförtjänta pengar

• Spindelskratt

Förresten någon som har lust med Öppna förskolan i veckan med mig o Loke

• Spindelskratt

Pussel: Fredag låter bra Men några öppet tider har jag ingen koll på.

Någon som vet?

Svar på tråden Bromölla del III