Inlägg från: Leonmamman |Visa alla inlägg
  • Leonmamman

Bromölla del III

Pussel: Ja jättekul! Allt var jättefint, livlig liten gosse som gör sig bemärkt mer o mer nu. Helvild där inne!
    Hur går det för dig? Vilken vecka är du i nu?

Dagmamman är hur underbar som helst och det funkar jättefint!

• Leonmamman

Charro: Ja det har ju inte blivit så mycket nu på sistone, lite mycket att tänka på nu...

Jag tycker dagmamma var ett bättre alternativ för mindre barn. Leon trivs jättebra, dagmamman har ca 7 barn i olika åldrar- ibland varierar det lite. Ca en dag i veckan är alla dagmammorna i lokalen borta vid möbelaffären med alla barnen och det blir då som dagis. Men det funkar jättebra, vi har haft ca 2 veckors inskolning nu och det behövs nästan inte för han trivs så bra!

Jag vet inte, eftersom jag är hemma för övrigt så behövs inte tas ut någonting. Men antar att man går på FP under inskolning.

• Leonmamman

Pussel: Nämen hoppsan! Hoppas bebis stannar inne lite till i alla fall!

Vecka 22 nu! Hur har dina besök på bvc varit? Jag är lite besviken faktiskt. Första besök i v 13, ul v 19 o nästa besök nu v 25! Är inte det lite?

• Leonmamman

Pussel: Ja du det var ju ungefär samma då... Ja ja är allt ok så är det väl så!

Martini: Vet hur du känner, lider med dig! Mitt släppte inte förän jag satt i tandläkarstolen och bedövningen hade börjat verka...

• Leonmamman

Hejsan allihop. Gömt mig ett tag känner jag, vart så mycket med begravning o allt runtomkring. Inte det lättaste att tömma en lägenhet o flytta allting 30 mil...

Men nu är vi tillbaka till sommaren i Bromölla. Vi följer gärna med på fika inom kort. Leon går hos dagmamma tisd, onsd, tors 9-14 men i övrigt är vi fria.

Hur kan en människa gå in i andras hem bara sådär? Måste vart någon som jobbar med eller har tillgång till nycklar etc? Usch o fy vad läskigt, tur man har vakthundar!

Trollet: Köp en målarbok med kritor? Det kan hon ju ligga i soffan o måla med. Eller sagoband med bok till?

• Leonmamman

Charro: Ja skönt att det är över och man kan försöka gå vidare med vardagen, och tjocka magen. Förlåt, inte läst ikapp här. Vad var det med din hund?

Vår schäferhane skulle inte tveka en sekund på att försvara sitt hem. Min sambo skulle satte honom på prov en gång och smög runt huset för att se vad han gjorde om någon försökte någonting mot hemmet. Han hörde bara plötsligt ett morrande bakom sig och såg ett par glittrande tänder i mörkret. Sambon fick visa att det var husse och att han inte menade någonting. Men aj aj den som försöker någonting. Ganska tryggt!

Miamartini: Jag hittade nyss en hel sida av farmors gamla recept, bara massor med rabarber. Rabarber i mandelmaräng, snabbdessert med rabarber, rabarberkompott, rabarbertårta, smulpaj, saftig rabarberkaka, rabarbersoppa, rabarbermarmelad... Säg om du är intresserad av något så skriver jag av om du vill.

• Leonmamman

Charro: Vad tråkigt att höra med hunden din. Men det finns ju god chans att den inte spridit sig så betydande! Tyvärr är ju vovven så gammal... Det finns en slags vadd på apoteket, avsedd för människor. Den stoppar näsblod genom att vätskan inuti drar ihop blodkärlen. Hör med vet ifall du kan använda den då hon börjar blöda!

Men usch vad hemskt att höra! Fy sånt läser man ju bara om i tidningen! Men i Malmö finns det väl mycket mer brott osv än lilla Bromölla... Vår hane skulle inte tveka att gå till attack omedelbart, känns skönt.

• Leonmamman

Charro: Så ledsamt med vovven. Usch aldrig roligt när den tiden är inne. Avlivade min fyrbente livskamrat förra julen, 13 år gammal. Men det kändes skönt för honom ändå... Vår hane är en riktig alfa-hane. Skulle någon göra någonting reagerar han omedelbart. Jag gick en promenad vid 10 på kvällen i göteborg, det gör man vanligtvis inte om man är tjej och rädd om sig. Men med Mack var jag störtsäker!

Jag fikar gärna, får se om ni bestämmer någon tid eller så? Så får jag se hur vi har det...

• Leonmamman

Miamartini: Detta är ett gammalt husmorsrecept från min kära farmor så du får väl improvisera lite!

Saftig rabarberkaka!

1 hg smör el margarin
    3 dl socker
    1 ägg
    1 ½ dl gräddmjölk
    3 dl vetemjöl
    1 tsk bakpulver
    3-4 späda rabarberstjälkar

Rör smör och socker poröst. Tillsätt ägget tillsammans med gräddmjölken och sedan mjölet blandat med bakpulvret. Häll smeten i en smord & bröad form. Skär oskalad, späd rabarber i ca 2 cm långa bitar och stick ner dem lite här & var i smeten. Grädda kakan i 175 grader ca 50 min. God med vaniljsås till!

• Leonmamman

Vi kommer med i morgon på fika! Kanske lite sent eftersom Leon sover ungefär till 14. Men vi kommer. Ses i morgon!

• Leonmamman

Vi har fått förhinder idag tyvärr! Så vänta inte på oss...
    Vi följer med nästa gång istället. Ha så trevligt!

• Leonmamman

Mmian: Hejsan- välkommen! Ja som Pussel nämnde skall vi oxå ha en till. Beräknat 13 sept men det blir nog i slutet av augusti Leons lillebror kommer!

Trevligt att ni hittat hit igen! Är själv nyinflyttad från göteborg.

Svar på tråden Bromölla del III