Inlägg från: Spindelskratt |Visa alla inlägg
  • Spindelskratt

Bromölla del III

Nu kikar jag in o kl är runt 13.00. Vad sägs om att träffas vid 15 tiden. Är det lagom tid?

• Spindelskratt

Kvällen på er

Tack för trevlig fika, det var livat o kladdigt

Loke somnade snabbt i vagnen så vi tog en oväg hem förbi hamnen o stigen till stranden o vidare upp bland villorna o snurrade o gick vilse *S*
    Tror vi var hemma runt 19 tiden o då var det en hungrig gosse i vagnen så snabbt fram med mat blev det här.
    Nu ligger han o sambon o kollar Tv i sängen

Jessica: Vad kul med nytt jobb o studier, det kommer säkert att gå jättebra. Trist med sjukdomar men inget att göra åt, det kommer ju fler tillfällen. Hoppas provet gick bra för gubben din

Jag kan fika precis när som helst, så bara hojta.

Jag går till Öppna på Måndag och Onsdag i veckan om någon vill hänga på.

Har lagt in bild på min fina påskpyntning i trädgården om någon vill se.

Kram o Nattis på er!

• Spindelskratt

Leon: Cykeltur lät skönt, synd Loke är för liten för det ännu.

Jag tänkte dra dit kl 9 då de öppnar. Kl 10.00 brukar de visst ha fika med någon samling efteråt. Tror fikan kostade 10kr, man kan även ta med sig egen fika, man behöver inte ens fika.

Nu måste jag duscha o lägga mig...

• Spindelskratt

Jessica: Stackare, inget kul att vara sjuk. Ät rostat bröd o drick avslagen cola det brukar hjälpa. Krya på dig!

Emma: Vi ses imorgon kl 9 då

Leon: Klart ni ska komma, ni kan alltid komma senare. Det är ju öppet till 12. Församlingshemmet är det o man går in på baksidan nere i källaren o inte vid dörren där vagnarna står
    Du har ju mitt mobil nr så bara messa om du kör vilse.

Idag har vi röjt gräsmattan på mossan, fy vilket jobb.
    Påskpyntade trädgården igår med, finns foto i galleriet om någon vill ta sig en titt.

Har även äntligen lagt upp hemsidan igen sedan kraschen

• Spindelskratt

Jessica: Ja jag löste kraschen genom att titta i papperskorgen på datorn. Fick ett tips om att allt som raderas från hd brukar hamna i papperskorgen. Så det var bara att hämta det där o återställa allt, dock var ju allt i en enda röra. Men texter o bilder fanns kvar
    Men nu har jag backup på allt på 3 olika ställen *S*

Ja du kan äta en rostad skiva bröd utan pålägg o smör, samt dricka cola som är avslagen, det ska vara bra för magen. Även vatten som stått framme o blivit ljummet är bra.

Åh, den som ändå kunde gå ner ordentligt i vikt. Längtar så till mina kläder som hänger i gaderoben. Men jag kämpar på med GI- metoden.

Var det inte någon som körde cambridge?

• Spindelskratt

Ramons: Okej

Pussel: Vi ses snart. Jag ska ta med en yoghurt till gossen, så det inte blir som sist att han däckar över maten

Leon: Dax att vakna nu, solen skiner o vi ska till öppna o jag lovar att ni piggnar till där

Jessica: Hur mår du idag?

• Spindelskratt

Pillis: Välkommen tillbaka

Leon: OJ, frukost kl.11 då var vi i full aktion *S*
    Vad pysslar Leon med hela nätterna då?

Öppna idag gick bra, Loke har börjat lära sig att man måste hålla i leksakerna annars rycks dem ur handen, o rycks dem ändå så blir han lessen så han får tbx den. Han kämpar tappert med att hänga med de andra barnen. Han vill så mkt mer än vad kroppen hänger med på

Och nu ska jag städa när han sover *blää*

• Spindelskratt

Pussel: Jag tror man har rätt att tacka Nej, till ett jobb om man förlorar en viss % av inkomsten man har. Man får inte tjäna mindre än A-kassan med en viss % minns inte hur mkt. Men jag har själv tackat Nej, till ett jobb just p.g.a det för några år sedan. Reglerna kan dock ha blivit ändrade men klart värt att kolla upp med AF o A-kassan.

Leon: Låter jobbigt med sådana nätter hos er. Är så glad över att vi kurade Loke och att han verkligen sover sina 11tim på natten nu, visst kan han vakna o knorra lite efter nappen men inte mer än 2 gånger.
    Men det blir väl bättre hos er med

Jessica: Hur vet du att du gick 5km? Vill så gärna veta hur mkt jag går på mina promenader, jag kanske bara går 1km på 2 tim
    Vad är didaktik för något?
    Jag vill med till Åhus parken o marknad, när är det?

Sambon har så dålig koll på vad som händer här i trakterna. Jag som knappt bott här 1 år kan snart mer *S*

Dumt att det regnar idag för jag hade fönsterputsning på listan o gå till markis o handla. Hoppas på bättre väder imorgon.

• Spindelskratt

Pussel: Ja ger er inte, för man ska inte förlora så mkt när man jobbar. Låter ju inte klokt ju.

Händer inte så mkt här idag mina planer på att gå till Markis o handla smög sig för att det regnar, samma med fönsterputsningen.
    Så det blir källarröj idag istället, så vi blir klara med källaren detta året iaf.

Jessica: Aha, jag som trodde du hade någon smart avläsningssak *S*
    Du har verkligen fullt upp med jobb, skola o träning. Kul!

• Spindelskratt

Jessica: Aha, ska kanske önska mig en sådan i påskägget då
    Men du som tränar behöver väl inte gå så många steg?
    Jag är så dum, på allvar alltså. Kom just på att vi har ett helt träningsset maskin med vikter o rubbet som står i gäststugan. Varför har jag inte använt den då *mummel*

Påsken firar vi hemma, har plan på att fria till sambon på torsdag *gulp* sedan fredag är det källarrenovering, o lördag middag hos svärföräldrar. Sambon är ju ledig alla röda dagar så jag hoppas att källaren blir färdigmålad. Även om jag nu får ett Nej, till svar så överlever jag. Fast han har ju antytt lite skumma saker som kan tolkas som ett Ja, o blir det ett Ja vill jag ha det i höst o det lär vi säkert inte hinna.
    Svammel...svammel..

Nu källaren

Svar på tråden Bromölla del III