Inlägg från: Spindelskratt |Visa alla inlägg
  • Spindelskratt

Bromölla del III

Idag var det fika

Pussel: Kök...haha, det ska stå kök o inte kö *skratt*

Datumet är bestämt till den 6 oktober o det är inte utan att man blir stirrig redan.

Ska ringa o preliminär boka kyrkor idag samt kolla lokal.
    Har även beställt Panduros katalog för inspiration.
    Enda orosmolnet är när vi ska posta inbjudningarna.

• Spindelskratt

Ja tack själva för fikan o Loke hälsar o tackar han med att det var gott

Får fortsätta ringa imorgon o se om jag har bättre tur då med att boka.

Välkommen Trollet, du tycks redan känna de flesta

Nu ska jag slänga mig i soffan o gissa vad jag ska göra där

• Spindelskratt

Pussel: Aha

Trollet: Jodå, idag är det segt än så länge blir väl bättre efter kaffet.  Hoppas på lite fint väder utan blåst idag.

• Spindelskratt

GAH! Tänkte fortsätta jakten på lokal o kyrka idag o precis när jag kommer fram så kommer svärfar. Var ju tvungen att lägga på luren liksom.

Nu är han i källaren o ska fortsätta med vårt golv så jag får vackert vänta att ringa tills han åkt igen. *mutter*

• Spindelskratt

Pussel: Näää...men han springer upp o ner hela tiden *S*

Missade såklart pastorsexp tiden idag. Tar det imorgon.

Men Brunnen var bokad till dec mån.

Tiansgården var bokad den 21 okt men ledig den 6 okt så jag har preliminär bokat den.
    kostar 1100kr för båda lokalerna, städning sköter man själv. rymmer 80 personer fattade jag det som.

Någon som har bild inne i hur det ser ut?

Har skickat efter alla tänkbara kataloger som fanns i tidningen.

Hoppas nu kyrkan inte är bokad...

Just det, vi har en rymmare i huset...en viss golden som heter Robin har lärt sig hoppa upp i komposten o över staketet o vips borta hos grannen o ut på fältet. Grannen fick som tur var tag i honom o visste han var vår. Men han får inte gå ut numera ensam. Måste köpa staket idag bara för det... *mutter*

• Spindelskratt

Jessica: Vart ligger det då? finns det lokal som tillhör kyrkan? Foton?

Måste boka denna vecka, nästa vecka är jag i stockholm.

Har själv aldrig varit inne i Bromöllas kyrka men har tänkt ta vägarna förbi en dag o kika.

Klart man vill ha det mysigt en sådan dag, men det är ju skitsvårt att hitta rätt *S*

Fler förslag?

• Spindelskratt

Jessica: Åh, vad snällt av dig Kyss

Hade ni festen på slottet då eller?

Guuuud vad jobbigt att fixa bara denna biten hur ska det då gå med allt det andra ... *phu*

• Spindelskratt

Godmorgon till en dag där jag har miljoner med saker att göra *suck*

Mia: Loke var som vanligt var nog bara på Böckman han började svammla med händerna *S*

Pussel: Jo jag vet vi har kört o kikat där i trakterna.

Det är himla svårt att hitta ett ställe ju. När sambon slutar idag så kör vi till Trolle Ljungby o kollar läget där. Hoppas det står något nr utanför kyrkan/slottet så man kan ringa, för jag hittar inget via gula sidorna eller svenska kyrkan.
    Någon som vet vilken församling Trolle tillhör?

Måste till stan idag med o handla, insåg igår att jag faktiskt flyger till Stockholm med Loke ensam på söndag. Har en del att inhandla inför det

Leon: Usch, det lät inget skoj alls, Beklagar sorgen. Hoppas det inte kom alltför plötsligt för er, även om man aldrig kan förbereda sig så är det alltid svårare om det bara sker.

Ja hur ska vi göra med fika, nästa vecka kan ju inte jag så det får bli nästa igen.
    Men då ska jag försöka boka in Öppna iaf 2 dg i veckan.

Vad säger ni om att boka både Öppna o Fika på fasta dagar

• Spindelskratt

Hoppla!!! Nu har jag visst bokat Trolle Ljungby kyrka den 6 oktober kl.14.00. Oskyldig
    Jag som bara skulle ringa o kolla läget liksom...haha.

Nu måste vi ju verkligen köra förbi där o kolla hur det ser ut

Nu är det som sagt bara lokal som fattas. Har ju Tiansgården preliminär men tycker det är lite långt att köra.

Såg Villandsgården, verkar stor o bra men kanske lite dyr drygt 2000kr tar dem. Känns som om budgetten redan spricker o andra sidan vet jag att mamma kommer att ge massor med pengar så även pappa. Brudens far ska ju betala heter det ju o jag har ju två

Svammel ...svammel...

Svar på tråden Bromölla del III