• Wilowa

Är detta normala arbetstider? (läs TS)

Min man påstår att han har normala arbetstider, men det gör inte jag! Den här veckan är aningen extrem, men ändå inte helt ovanlig. Han åkte före sex i måndags morse och kom hem tisdag kväll klockan 19.30. Sedan åkte han tidigt i morse och kommer hem ungefär samma tid i kväll som igår. I morgon torsdag, kommer han att åka tidigt igen och kommer hem först på fredag eftermiddag/kväll! Nästa vecka kan bli lika intensiv, men han är ledig torsdag och fredag den veckan. Han ska egentligen göra tio timmar per dag fördelat på åtta arbetsdagar!

Den här veckan har han hittills träffat sina barn 30 minuter och han kanske hinner träffa dem 30 minuter i kväll. Är detta normala arbetstider?

Jag glömde att säga att det nästan inte finns någon framförhållning alls. att han kommer hem sent i kväll och inte alls i korgon, fick jag veta nu på morgonen!

Att oroa sig gör aldrig morgondagen lättare, det gör det bara tristare idag!
  • Svar på tråden Är detta normala arbetstider? (läs TS)
  • CeeJay

Rent spontant röstade jag NEJ men det beror ju på vad som menas med "normala arbetstider" och i vilken bransch han jobbar i. Det kan ju finnas såna här arbeten där dessa tider krävs men personligen tycker jag inte att det är "normalt" eftersom jag arbetar 8-16.30 när jag jobbar heltid och det känns normalt för mig.

Men om du menar "normalt" som i att han är borta från hemmet för mycket och sällan ser sina barn så är det oerhört onormalt

• hobnob

Nej, det låter väl inte som "normala" arbetstider. Det vanligaste, om man inte jobbar skift, är väl att man jobbar ca 8-17...

• Wilowa
    CeeJay skrev 2007-02-21 12:05:49 följande:
    Rent spontant röstade jag NEJ men det beror ju på vad som menas med "normala arbetstider" och i vilken bransch han jobbar i. Det kan ju finnas såna här arbeten där dessa tider krävs men personligen tycker jag inte att det är "normalt" eftersom jag arbetar 8-16.30 när jag jobbar heltid och det känns normalt för mig.Men om du menar "normalt" som i att han är borta från hemmet för mycket och sällan ser sina barn så är det oerhört onormalt
    Jag valde medvetet att inte skriva vad han arbetar med. Det har liksom ingen betydelse!
  • CeeJay

Einstein: Ja jag förstod nästan det eftersom din TS är mer vinklad som en fråga ang hans frånvaro från hemmet

• Cia o krabaten

Jag anser att normala arbetstider är 8-17, 9-18 må-fre osv.

Jag gissar att han pendlar och resrer end del. Dessutom ska han göra 40h vecka på 4dagar (80h/10dagar) vilket i sig inte är "normal" men det gör ju att han får en "extra" ledig dag istället.

• Niinaaa

normala arbetstider för mej är 7 -16

vet då ingen som börjar så sent som kl 8

• EmmaReu

Einstein: Jag tycker mycket väl att vad han arbetar med har mycket stor betydelse. Självklart är det inte kul i vilket fall som helst. Men till exempel min bror som har egen firma kan inte bara stänga ner allting för att klockan slår ett visst antal slag.

• Dieselmom

Håller med Cia o krabaten.
    E han typ pilot kanske man inte kan ändra tiderna speciellt mycket, men e han egen företagare borde han kunna påverka mer. Men visst, det är riktigt usla tider han har och jag hade inte orkat ha det så.

• Blå delfiner

Jag kan säga att jag jobbade såpass mycket under en lång period. Men normalt är det inte.
    Till sist valde jag att byta jobb för att jag faktiskt har ett barn.... och det var inte kul att se henne växa upp på avstånd...

• Wilowa
    EmmaReu skrev 2007-02-21 12:11:54 följande:
    Einstein: Jag tycker mycket väl att vad han arbetar med har mycket stor betydelse. Självklart är det inte kul i vilket fall som helst. Men till exempel min bror som har egen firma kan inte bara stänga ner allting för att klockan slår ett visst antal slag.
    Jag kan säga så mycket att han inte är egen företagare. Fast han vill ha det till att det är normalt att jobba som han gör. De flesta som han känner jobbar på liknande sätt, men de är ju i samma branch!
Svar på tråden Är detta normala arbetstider? (läs TS)