Inlägg från: aanniikkaa |Visa alla inlägg
  • aanniikkaa

Har någon målat om en furutrappa??

Nä, har inte gjort det men är påväg att göra det... har en spalje brevis trappan också, puh... funderar också om man fixar det själv eller om man ska anställa en målare och var får man tag på en bra sådan???

• aanniikkaa

Blir tokig på den här trappan.. vet inte om jag vågar ge mig på den... eller om jag ska ringa någon  som kan och vet hur man gör..

Va kostar en målare egentligen???

* * * Älskar min lilla tjej * * *
  • aanniikkaa
    Lyra05 skrev 2007-02-23 20:14:31 följande:
    ja, jag har målat en furutrappa & det blev jättefint! vi byggde en ny trappa & målade den i vit linoljefärg...det tar lång tid att torka men oj! vad snyggt. köp bra kvalitet det lönar sig, till exempel från Gysinge Byggnadsvård, dom skickar. vi lät bli att måla själv "trampytan" den oljade vi med golvolja..inga färgpigment alls. var bara noga med att maskeringstejpa (det är det jobbigaste & svåraste) & glöm inte att ta bort tejpen snabbt annars fastnar den. men det går fint att måla även trampytan. inte alls svårt, du ska inte betala dyr målare för detta...är du någorluna händig fixar du det lätt. lycka till!
    trappan är jag inte så orolig för men spaljen.. hjälp.. från golv till tak på övervångingen och hela trappan upp...puh...
    * * * Älskar min lilla tjej * * *
Svar på tråden Har någon målat om en furutrappa??