Inlägg från: tete |Visa alla inlägg
  • tete

Har någon målat om en furutrappa??

Hej!

Vi blir snart med invändig furutrappa. Fult tycker jag, okej tycker min man. Visst kan man måla om den, men frågan är om man ror i land det själv.

"Du vet att det är väldigt jobbigt att skrapa bort all färg om du ångrar dig" varnar min man. Jag vet att jag aldrig kommer att ångra MINDRE furu hemma.

Någon som gjort resan från gul furu till målad trappa? Svårigheter?

• Svar på tråden Har någon målat om en furutrappa??
  • tete

Tack alla! Vi har grön linoleum på stegen, så målar nog stegen med men ersätter grönt med trappfilt. Spaljé okså. Har målare på G, så trappan får nog läggas till på hans arbetsorder...

• tete

Ja herregud - vad tänkte alla dessa byggherrar på 60-70-talet? Kunde de inte förutspå att vi moderna mänskor inte ville ha furu?

Tack alla snälla för goda råd! har förstått att färgens kvalutta är A och O, man vill ju inte att den ska nötas bort... Tänker nog måla stegen också, men med typ halkfilt ovanpå pga rädsla för att halka med barn i famn. Man vill ju kunna se "igenom" spalje och trappa, inte ha dem som en berlinmur mitt i vardagsrummet...

• tete

Spaljén - blir det bättre om man rollar den med en sån där superfin typ lackroller? Då kanske det inte slaskar så mycket...?? En idé bara, är verkligen novis på måleri.

• tete

Tack för icke-roller-tipset! Ja, en trappa är onekligen ngt att bita i... Kanske får bli målarens jobb ändå, om han ställer upp.

Svar på tråden Har någon målat om en furutrappa??