Inlägg från: Mrs Sara |Visa alla inlägg
  • Mrs Sara

Har någon målat om en furutrappa??

Vi har en furutrappa som har varit lackad... har kommit så långt på vägen att jag har slipat bort allt lack och tänkte lasera stegen i nån mörkare träfärg, typ ek... men då hörde jag en tjej som hade gjort det och det blev inte alls bra, hon tyckte att hon hade slipat och gjort den så fin innan men då lasyren kom på plats så blev det ojämnt och fult. Så nu funderar jag lite på ett sånt där startkit som man renoverar trappor med. Det är ett slags laminat (typ golv) som man skär ut i rött stl till trappstegen, men jag har ingen koll tyvärr p åvad det kostar eller om det är svårt, men det kanske är någon annan som vet?

• Mrs Sara

Guldhjärta: Vi har precis målat om våra furutak i vardagsrum, kök & hall Vi målade de med en vit snickerifärg, vi kunde inte använda en vanlig takfärg då det bara var mjölkad furu tidigare. Det blev jätte bra Glad

• Mrs Sara

MrsQ: Om man betsar stegen måste man då ha slipat ner så att trät är helt perfekt? Jag har hört att om det inte är helt perfekt underlag så blir betsen olika färger, den drar in mer på vissa ställen, men jag vet inte om det stämmer?

Svar på tråden Har någon målat om en furutrappa??