• 70 Rodrigues

Hockeyslutspelet 06/07

Hallå! Vad har ni för tankar runt det kommande slutspelet vilka 8 lag blir det, vilka 2 lag spelar final, vilka hamnar i Kvalserien och i ingemansland?

Trots att jag är Brynäsare så tror jag på att Färjestads BK och Modo hockey spelar i final!!

M.v.h
    Tony

• Svar på tråden Hockeyslutspelet 06/07
  • 70 Rodrigues

Så här tippar jag kvartsfinalserien i bäst av 7 matcher:

Linköpings HC-Luleå HF 2-4

HV 71-Brynäs IF 4-1

Modo Hockey-Timrå IK 4-3

Färjestads BK-Mora IK 4-1

• saltlakrits75

70 Rodrigues: Jag tror Färjestad och Hv kommer att ta fyra raka! Modo tar sina hemma vinster och möjligtvis har de en chans att vinna borta! Luleå blir jokern i årets slutspel... kan gå långt!

Men självklart hoppas man på guldyra i övik!

• 70 Rodrigues

saltlakrits75: Nänä, Brynäs tar sin enda vinst imorgon, dom är tvugna, jag är på plats i Läkerol Arena Sen tror jag att Mora tar en match även dom, de är starka på hemma is och fruktansvärt fysiska, FBK har haft problem med dom tidigare under säsongen.

• Canadien

jag tror mora kommer stå upp ganska bra mot färjestad.. eller jag hoppas det. så att dom inte vinner 4 raka.. jag är luleå supporter så jag hoppas ju givetvis på dom :) men jag är lite orolig över deras försvarsspel.. dom är för ostabila.. jag tror linköping vinner med 4-2 i matcher i år igen..

hv- brynäs tippas jag 4-2 i matcher
    färjestad- mora 4-2 i matcher
    modo - timrå 3-4 i matcher

• Jeffa

Glädjeämnet för året måste ändå vara att både DIF och Frölunda hamnade utanför. Inte för att jag missunnar storstäderna en plats i slutspelet utan för att det visar hur otroligt fort det kan gå i den här sporten. Ena året slåss man om guldet, nästa får man kriga för att slippa kvalplats... Mycket intressant idrott detta... Alal minsn väl hur det gick för Björklöven när de senast spelat SM-final...
    årets joker blir Luleå. De annars hetaste kandidaterna tror jag blir Färjestad, HV-71 och MoDo. Blir ett mycket intressant slutspel. en kul final vore Luleå mot HV!

• pappan84

Jag håller med dig jaffa, otroligt hur det kan svänga i hockeyn. Kan tänka mig att Wikegård ligger sömnlös nu när Dif inte spelar slutspel, de va ju starka som oxar i slutet at serien. Jag håller också med de flesta av att jokern i år är Luleå. Vi mötte ju de förra året o då blev det ju en ganska behaglig resa med 4-2 i Matcher jag tror att vi kommer få se 7 matcher mellan LHC-o Lule. Vad gäller Färjestad tror jag har en stor press men samtidigt mycket erfarna spelare som inte andra lag har, men....jag hoppas det får slita mot Mora. Moras finne i målet har imponerat och är bäst i serien just nu storspelar han och får mycket hjälp av backarna så får nog Färjestad problem. Ska äntligen bli kul o se hur det går, finalerna börjar ju idag.....gissa om jag har bokat tv´n och förklarat för sambon att nu inte blir något babyboom på 1 månad eller 2. Ha det bra// pappan84

• Jeffa

Nu gick det ju inte riktigt som vi Lulefans hade hoppats på ... men vi är tillbak aigen näst agång. då ska det bli åka av...

• 70 Rodrigues

Härlig Brynässeger igår, nu går vi mot semifinal

• pappan84

6-2 va inte en dålig start på bortais mot Luleå. Får se idag om det blir seger igen!

• trettiett

Nu vänder det, Rodrigues! HV knäpper er på näsan och går till final! Skönt!

Svar på tråden Hockeyslutspelet 06/07