• 70 Rodrigues

Hockeyslutspelet 06/07

Hallå! Vad har ni för tankar runt det kommande slutspelet vilka 8 lag blir det, vilka 2 lag spelar final, vilka hamnar i Kvalserien och i ingemansland?

Trots att jag är Brynäsare så tror jag på att Färjestads BK och Modo hockey spelar i final!!

M.v.h
    Tony

• Svar på tråden Hockeyslutspelet 06/07
  • 70 Rodrigues

trettiett: Aldrig, idag blir det åka av, vi vinner med 4-2

• 70 Rodrigues

trettiett: 4-2 som sagt

• Jeffa

Ni har det bra ni som håller på vinnarlagen... Luleå har det tungt just nu, men vi kommer!
    Såg matchen igår mellan Luleå-Linköping. Mycket märklig situation. Vad säger ni?
    Luleåspelare driver puck mot försvarare i Linköping. Får pucken förbi och är på väg igenom. Linköpings back försöker stoppa honom. Domaren anser att detta görs felaktigt, så han visar ut backen för typ roughing. sen visar han också ut Luleåspelaren för diving. Rent tekniskt borde väl dessa båda utesluta varandra, eller? Förstår inte riktigt...

• Canadien

Jeffa: ja det är märkligt.. men som jag har uppfattat det är inte diving "filmning" rakt av.. utan även "förstärka fallet" typ.. Men luleå har haft det grymt tungt nu.. hoppas dom vinner imorrn annars är det gonatt för denna säsong..

• Jeffa

Canadien: Jo, det verkar bara så konstigt... De båda är ju på nåt vis varandras motsatser, ändå finns de tillsammans... Kul!

• Canadien

men dommarna har ju inte direkt varit bra hittils.. inte bara luleås matcher som domarna har varit dålig i.. så synd att dom ska få en så stor roll när det är slutspel..

• 70 Rodrigues

Så var det dax för match 4:a, tror att Färjestad och Linköping avgör ikväll samt att Brynäs och Modo ökar på sin ledning i matchserien.

Kvällens tips:

HV 71-Brynäs IF 3-4

Linköpings HC-Luleå HF 4-2

MoDo Hockey-Timrå IK 4-3

Färjestads BK-Mora IK 5-2

• Zinha

Nån mer än jag som tror leksand tar 7 raka segrar nu och går upp?

• PappaGabriel

Linköping i final...mitt hjärta skulle vilja se HV där också, men de är ju ett sånt lag som kan spela strålande i en säsong men misslyckas i slutspelet (och tvärtom)

• krabban

Finns inget lag som denna säsong kan slå ut Färjestad i bäst av 7 matcher!
    Dom är för starka och har den absolut starkaste truppen!
    Så Guldet går till Karlstad!

Svar på tråden Hockeyslutspelet 06/07